ارتش میانمار به کشتار بی‌رحمانه مسلمانان اذعان کرد

ارتش میانمار اذعان کرد در پی سرکوب مسلمانان در ایالت راخین، 28 نفر را کشته است.

ارتش میانمار به کشتار بی‌رحمانه مسلمانان اذعان کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش میانمار با انتشار بیانیه‌ای اذعان کرد روز یکشنبه در جریان سرکوب مسلمانان در ایالت راخین در غرب این کشور، 28 نفر را کشته است.

مناطق غرب میانمار از سال 2012 دستخوش خشونت‌های فرقه‌ای خونین میان بودایی‌های راخین و مسلمانان روهینگیا است. مقامات رانگون آنها را مهاجران غیرقانونی بنگلادش که در مجاورت میانمار واقع است، می‌دانند.

مسئولان میانمار مدعی هستند گروه‌های مسلمان، که این کشور آن‌ها را افراط‌گرا می‌خواند، در منطقه راخین فعالیت‌های خود را در این اواخر تشدید کرده اند به همین علت نیروهای ارتش برای سرکوب آنها وارد عمل شده اند.

بر اساس این گزارش،  ارتش میانمار در بیانیه خود اعلام کرد:" در مجموع بیست و هشت نفر که به نیروهای ارتش و پلیس در منطقه راخین نزدیک مرزهای بنگلادش حمله کرده بودند، بدست نظامیان ارتش کشته شدند."

ارتش میانمار در این بیانیه به کشته یا زخمی شدن نیروهای دولتی در این خشونت ها اشاره نکرد.

طبق بیانیه ارتش میانمار، این خشونتها صبح روز یکشنبه زمانی آغاز شد که مهاجمان به یک گروه از نیروهای نظامی و ماموران پلیس که برای ارزیابی اوضاع به یک روستا آمده بودند، حمله کردند. شنبه شب حدود پنجاه خانه  در این روستا به آتش کشیده شده بود.

ارتش میانمار در بیانیه خود افزود هفت مهاجم مسلح به شمیشر به نیروهای نظامی حمله کردند و نظامیان نیز مجبور شدند به حمله آنها پاسخ دهند. در این درگیری، شش مهاجم کشته شدند.

طبق بیانیه ارتش، در یک  روستای دیگر نیز در همین منطقه بیست مهاجم مسلح به شمشیر به نیروهای نظامی و ماموران پلیس حمله کردند، اما نوزده نفر از آنها بدست نیروهای دولتی کشته شدند. ارتش میانمار افزود در چند روستای دیگر منطقه نیز اجساد سه مهاجم پیدا شد.

این خونریزی ها نگرانی‌ها را درباره وقوع مجدد درگیریهای فرقه ای سال 2012 میان مسلمانان و بودایی های منطقه تشدید کرده است. در آن سال بیش از یکصد نفر در  درگیری‌های فرقه ای کشته و دهها هزار مسلمان آواره شدند.

از آن زمان بیش از یکصد هزار مسلمان روهینگیایی در اردوگاههای آوارگان زندگی می کنند اما به خاطر این که به عنوان مهاجران غیرقانونی بنگلادش قلمداد می شوند، به خدمات درمانی اولیه، بازار کار  دسترسی ندارند و حتی فرزندان آنها از  امکانات تحصیلی محروم هستند. اعضای اقلیت مسلمان روهینگیا میانمار حتی اجازه ندارند ملیت این کشور را بگیرند و به علت عقاید و وابستگی های نژادی خود پیوسته با برخوردهای تبعیض آمیز و ظالمانه روبرو بوده اند. این رفتار تنفرآمیز شمار زیادی از اعضای اقلیت روهینگیا را به فرار از میانمار واداشته و یک بحران مهاجرت جدی در کل منطقه به وجود آورده است.

سازمان ملل متحد نیز جامعه مسلمانان روهینگیا را اقلیتی می داند که در جهان بیشتر از همه اقلیت ها محروم هستند و مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار