ساری؛

کاهش 9درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی

فوتی ناشی از تصادفات رانندگی مهر امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 9 درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،دکتر علی عباسی مدیر کل پزشكی قانونی مازندران گفت: مرگ و ميرناشی از تصادفات رانندگی در مهر امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 9 درصد کاهش داشته است.

دكتر عباسی تعداد افراد كشته شده بر اثر تصادف در مهر امسال را 58 اعلام کرد و افزود: از اين تعداد 38 نفر برون شهری ، 19 نفر درون شهری و یک نفر راه روستايی هستند.

وی گفت: شهرهای ساری و میاندرود با 11، آمل با 8 ، بابل با 6 بیشترین فوتی و شهرهای رامسر ،گلوگاه و جویبار بدون فوتی به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در خصوص وضعیت متوفیان افزود: از این تعداد اعلام شده 24 نفر عابر ،13 نفر موتور سوار ،12 نفر سرنشین ، 8 نفر راننده و یک نفر هم دوچرخه سوار هستند.

دکتر عباسی از افزایش 5 درصدی مصدومان ناشی از تصادفات خبر داد و گفت: تعداد مصدومان ناشي از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراكز پزشكی قانونی در مهر امسال هزار 366 نفر است.

وی افزود: دستگاه های اجرايی می توانند در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی با استفاده از آمارهای پزشكی قانونی با برنامه ريزی پيشگيرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای كاهش آمار كشته ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.