کرمان؛

جمع آوری 25 میلیارد زکات در کرمان

سرپرست معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان کرمان از جمع آوری 25 میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی طی نیمه نخست امسال در این استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی طاهری با اشاره به اینکه اولویت هزینه کرد زکات فقرا و نیازمندان هستند، گفت: 25 میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی طی نیمه نخست امسال در استان جمع آوری شده است که بیش از 10 میلیاد ریال از این زکات جمع آوری شده تاکنون صرف امور فقرا، محرومان و نیازمندان شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان جیرفت با جمع آوری 2 میلیارد و 693 میلیون ریال زکات واجب و مستحبی طی نیمه نخست امسال رتبه ی نخست جمع آوری زکات را در استان را کسب کرده است، افزود: 45 پروژه عمرانی طی نیمه نخست امسال از محل درآمد زکات در استان احداث و مرمت شده است.

حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: 23 سری جهیزیه به مبلغ چهار میلیارد و 128 میلیون ریال طی نیمه نخست امسال از محل درآمد زکات استان تامین و در اختیار نوعروسان نیازمند قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین طی این مدت 33 میلیون ریال برای درمان 18 بیمار نیازمند، 30 میلیون ریال برای تحصیل دانش آموزان و دانشجویان نیازمند و 358 میلیون ریال برای تکمیل مسکن 6 نفر از نیازمندان استان از محل درآمد زکات هزینه شده است.

حجت الاسلام طاهری یادآور شد : با برنامه ریزهای انجام شده پیش بینی می شود میزان جمع آوری زکات در استان امسال نسبت پارسال رشد خوبی داشته باشد و بتوانیم از محل درآمد زکات بخشی از مشکلات نیازمندان و فقرا را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: زکات ، جمع آوری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار