اصفهان؛

حذف چمن از اطراف بزرگراهها در دستور كار

حذف چمن از اطراف بزرگراهها در دستور كار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با توجه به اينكه در بزرگراهها چمن ها نمي توانند كارايي مناسبي داشته باشند گفت : به صورت تدريجي اين چمن ها حذف خواهد شد و از درختان مقاوم به خشکی استفاده مي شود.

مهدي باقر بيگي با اشاره به حذف چمن هاي حاشيه بزرگراه هايي مانند بزرگراه شهيد خرازي، اظهاركرد: بايد به جاي استفاده از چمن ها از سنگ هاي رنگي و ساير مصالح زينتي در اين اماكن استفاده كرد.

وي اضافه كرد: استفاده از چمن در حاشيه بزرگراه ها از لحاظ هزينه اي هيچ توجيهي ندارد زيرا هزينه نگهداري از آن بالا است و بازدهي مناسبي نيز ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به خشكسالي و محدوديت منابع آبي بايد به سمت و سويي حركت كنيم كه از كمترين ميزان آب بيشترين بهره را ببريم.

باقر بيگي افزود: يكي از راهكارهاي حل اين بحران استفاده از گياهاني است كه مقاوم به كم آّبي هستند همچنين استفاده از پساب مي تواند راهگشا باشد.

وي اعلام كرد: همچنين گل هاي حاشيه ميادين و خيابان ها نيز به صورت فصلي تعويض مي شوند كه همين مورد باعث ازدياد هزينه ها است و باید روند اين موضوع نيز تغيير كند.


انتهای پیام/س

برچسب ها: حذف چمن ، بزرگراه ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار