بندرعباس؛

هرمزگان رتبه اول اقتصاد مقاومتی کشور

استان هرمزگان با کسب بالاترین امتیاز رتبه اول در زمینه اجرا و راهبری برنامه ها و فعالیتهای اقتصاد مقاومتی را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،صالح دریانورد رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان گفت: براساس ارزیابی انجام شده از سوی دبیرخانه اقتصاد مقاومتی کشور و با اجرای برنامه ها و فعالیتهای اقتصاد مقاومتی در استان، هرمزگان رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
وی افزود: توسعه صادرات غیرنفتی، رفع موانع تولید، رونق اقتصادی، واگذاری پروژه های عمرانی و مبارزه با قاچاق کالا از محورهای اساسی کار ستاد و ملاک اصلی ارزیابی و موفقیت استان در کسب رتبه برتر کشوری است.
دریانورد گفت : تاکنون ۱۲۵ جلسه به ریاست استاندار برای حل موانع فعالیت بنگاه های صنعتی کوچک و متوسط برگزار شده که موانع بیشتر این بنگاه ها با اعطای تسهیلات و دیگر اقدامات نرم افزاری مرتفع شده است.
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان افزود: صادرات غیرنفتی نیز با ۷۹ درصد رشد در ۷ماهه نخست ۹۵ ، نسبت به مدت مشابه سال قبل با یک فرایند جهشی قابل توجه روبرو بوده است،
دریانورد گفت : در حوزه واگذاری طرح های عمرانی به بخش غیردولتی و مردمی کردن اقتصاد نیز بیش از ۱۷۸ طرح با سازوکارهای قانونی و حقوقی موجود و با مدلهای مختلف مالی به بخش غیردولتی واگذارشده است.
وی افزود : فراهم سازی زمینه اشتغال، توسعه شرکت های دانش بنیان و بهبود رشد اقتصادی استان نیز بخش دیگری از شاخصهای مهم در کسب این رتبه است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی باتشکیل ۸ کمیته تخصصی و ۱۳ ستاد شهرستانی تاکنون بیش از ۱۰۰جلسه برگزار کرده و تدوین برنامه عملیاتی طرح های اقتصاد مقاومتی را به پایان رسانده است.
انتهای پیام/ع  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.