زاهدان؛

تفتان، نشانه ثبات و پایمردی مردمان سیستان و بلوچستان

تفتان، نشانه ثبات و پایمردی مردمان سخت کوش و غیور سیستان و بلوچستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،تَفتان نام تنها آتشفشان فعال ایران است. این کوه در منطقهٔ جنوب شرقی ایران، در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته‌است. این قله در حدود چهار هزار متر از سطح آب‌های آزاد ارتفاع دارد و بلندترین قله در منطقه جنوب شرقی ایران است. نزدیکترین شهر به تفتان خاش است. 

تفتان در زبان پارسی به معنای مکان گرما است. این آتشفشان فعال است و گازهای گوگرد در دهانه آن منتشر می‌شوند. کوهنوردان عموما از یال غربی صعود می‌کنند که در آن پناهگاه مجهزی ساخته شده‌است.

تفتان سرفراز نگین درخشان پهن دشت کویر شرق ایران زمین با شکوه و مقتدر، نشانه ثبات و پایمردی مردمان سخت کوش و غیور سیستان و بلوچستان، قرنهاست که با زیبایی های دل انگیزش مامن و میزبان کوهنوردان و گردشگران داخلی و خارجی است.

استان سیستان و بلوچستان سرشار از زیبایی های بی نظیر طبیعت بکر و دست نخورده ای است که می تواند این استان را به بهشت گردشگران تبدیل کند از مهمترین جاذبه های این استان آتشفشان نیمه فعال تفتان است.

این آتشفشان نیمه فعال است و از دهانه این کوه عظیم دود و گوگرد بیرون می آید و منظره ای بدیع را ایجاد کرده است.

در کنار گردشگری و طبیعت گردی این منطقه بهشتی برای گردشگران علمی و زمین شناسان است و در فصول مختلف سال میهمان گردشگران داخلی و خارجی است.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: تفتان ، نشانه ، ثبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار