تخلیه 1000 گردشگر در یک جزیره‌ در تایلند در پی وقوع زمین‌لرزه‌ای شدید

ارتش نیوزیلند حدود هزار گردشگر را در پی وقوع یک زمین‌لرزه شدید در یکی از جزایر این کشور تخلیه کرد.

تخلیه 1000 گردشگر در یک جزیره‌ در تایلند در پی وقوع زمین‌لرزه‌ای شدیدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بالگردهای ارتش نیوزیلند تخلیه حدود هزار گردشگر را که در پی یک زمین لرزه شدید در یکی از جزایر این کشور گرفتار شده اند، آغاز کردند.

نیروهای امداد و نجات نیوزیلند اعلام کردند نخستین گروه از یک هزار و دویست گردشگری که در منطقه ساحلی کیکورا در "جزیره جنوبی" نیوزیلند گرفتار شده اند، با چهار بالگرد ارتش از این منطقه تخلیه شدند.

یک کشتی ارتش نیوزیلند نیز به منظور کمک به نجات گردشگران به زودی وارد این منطقه می شود.

زمین لرزه‌ای به قدرت 7/8 درجه در مقیاس ریشتر روز دوشنبه منطقه ساحلی کیکورا را که در "جزیره جنوبی" نیوزیلند واقع شده است لرزاند. دو نفر بر  اثر این زمین‌لرزه ناپدید شده اند. این زمین لرزه با رانشهای شدید زمین نیز همراه بود که به زیرساخت‌ها به ویژه جاده ها و راه آهن منطقه کیکورا خسارات زیادی وارد کرد و راههای ارتباط زمینی آن را با دیگر بخشهای نیوزیلند قطع کرد.

پلیس نیوزیلند اعلام کرد ذخایر آب آشامیدنی منطقه در حال اتمام است این در حالی است که صدها آواره همچنان در مراکز تخلیه به سر می برند و منتظر فراهم شدن شرایط برای خروج از منطقه هستند.

جان کی، نخست وزیر نیوزیلند، اعلام کرد شمار ساکنان بومی منطقه کیکورا نزدیک به دو هزار نفر است، اما در زمان وقوع زلزله روز گذشته یک هزار و دویست گردشگر نیز در این منطقه حضور داشتند. اکثر این افراد گردشگران خارجی هستند که برای تماشای نهنگ‌ها به این جزیره سفر کرده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار