کرمان؛

توجه به گروه‎های تعزیه محلی و بومی در سیرجان

معاون فرهنگی و اجتماعی کنسرسیوم جهان پیشرو (شركت های جهان عمران و پيشرو سازان برتر )گفت: با هدف توجه به گروه‎های تعزیه محلی و بومی در 10 محله از مناطق شهر سیرجان برنامه تعزیه را از روز گذشته آغاز کرده‎ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،علی مرادیزادهکرمانی گفت: در آستانه ایام اربعین حسینی و انجمن تعزیه سیرجان با حمایت این کنسرسیوم اقدام به تعزیهخوانی در محلهها کرد.

وی با بیان اینکهاین تعزیه به مدت 10 روز در ایام اربعین و روزهای پایانی ماه صفر ادامه دارد تصریح کرد: این شرکت در مرحله اول 200 میلیون ریال برای فعالیت و ساماندهی گروههای تعزیه بومی اختصاص داد.

وی افزود: ترویج فرهنگ عاشورایی، ایجاد روحیه ازخودگذشتگی، رقابت سالم و تشویق گروههای محلی تعزیهخوان از دیگر اهداف تعزیهخوانی محلهها است.

مرادیزادهکرمانی گفت: در تلاش هستیم با این اقدام در این مسیر فرهنگی همانند فرهنگ مطالعه، ارزشهای دینی و فرهنگ اصیل ایرانی گام بر داریم.

مرادیزادهکرمانی گفت: شرکت کنسرسیوم جهان پیشرو توانسته است در راستای ایفای نقش مسؤولیتهای فرهنگی اجتماعی خود تاکنون برنامههای متعددی اجرا کند.

وی خاطر نشان کرد: سنت دینی تعزیه در سیرجان به قرنها پیش بر میگردد، اما امروزه بسیاری از گروههای تعزیه به دلیل مشکلات مالی جایگاهی برای فعالیت خود نداشتند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار