مبتلایان به اختلالات ریوی مزمن قربانیان اصلی آلودگی هوا/ پیگیری وزارت بهداشت برای کاهش عوامل آلاینده

مدیر کل بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: آلودگی هوا در افراد دارای زمینه بیماری های ریوی مانند آسم، بیماران قلبی و عروقی و افراد با سیستم ایمنی ضعیف مانند مبتلایان به سرطان و دیابت موجب تشدید عوارض بیماری می شود.

احمد کوشا معاون فنی معاونت بهداشت و مدیر کل بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی از بیماری های غیر واگیر بسیار مهم اختلالات ریوی مزمن هستند که در شرایط وارونگی هوا جزء اقشار آسیب پذیر  هستند.

وی اظهار داشت: متاسفانه باتوجه به آلودگی حال حاضر در کشور افراد دارای زمینه بیماری های ریوی مانند آسم، بیماران قلبی و عروقی و افراد دارای ایمنی ضعیف مانند افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان و دیابت که در مراحل پیشرفته تمام ارگان های بدن آنها آسیب پذیر و موجب تشدید عوارض بیماری ها می شود، ضرورت دارد جهت کاهش آلودگی هوا اقدامات اساسی صورت گیرد.

مدیر کل بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: در زمان تشدید آلودگی هوا مراجعین به اورژانس بیمارستان ها افزایش می یابد و مراجعه به آمار موجود در اورژانس ها گویای این مسئله است.

کوشا عنوان کرد: همکاران ما در حوزه سلامت محیط پیگیر لحظه به لحظه وضعیت آلاینده های آب و هوایی هستند و وزارت بهداشت همواره در این شرایط پیگیر تعطیلی مدارس و کارخانه های آلاینده و جلوگیری از تردد اتومبیل های با استاندارد پایین و دودزا برای کاهش شرایط خطر بوده و در واقع تعطیلی مدارس به دلیل پیگیری جدی وزارت بهداشت در این خصوص است.

وی یادآور شد: در وزارت بهداشت همواره وضعیت هوا پایش می شود و توصیه لازم برای پیشگیری از عوارض ناشی از آلاینده ها توسط اداره سلامت محیط اعلام می شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار