حضور 180 هزار نوآموز پیش‌دبستانی در طرح سنجش

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی از شرکت قریب به 180 هزار نوآموز تاکنون در طرح سنجش خبر داد.

محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون وضعیت سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار داشت: روند اجرای این طرح تا پایان آبان ماه ادامه دارد و پس از آن نتایج ارزیابی‌ها اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: سنجش نوآموزان پیش دبستانی نیز امسال برای اولین بار در دستور کار قرار گرفته و تاکنون قریب به 180 هزار نوآموز در این طرح شرکت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم قریب به 250 هزار نفر تا پایان آذر ماه در این طرح شرکت کنند.

عظیم عراقی با اشاره به اینکه مشکل خاصی تاکنون بین افراد سنجش شده پیش دبستانی وجود نداشته، عنوان کرد: 80 هزار و 596 نوآموز دختر و 84 هزار و 859 نفر نیز نوآموز پسر در این طرح تاکنون مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اتباع بیگانه افغان 774 و سایر اتباع 238 نفر تاکنون اعلام شدند.

وی با بیان اینکه 2هزار و 389 نوآموز تاکنون به عنوان دیرآموز شناسایی شدند، عنوان کرد: 21 هزار و 373 نفر نیز به معاینات تخصصی ارجاع پیدا کردند که البته بخشی از این افراد پس از انجام معاینات به مدارس عادی راه پیدا می‌کنند.

عظیم عراقی با اشاره به اینکه طرح سنجش نوآموزان پیش دبستانی گام مهمی در اجرای مداخلات به هنگام محسوب می‌شود، گفت: این امر موجب شده تا برنامه‌های در نظر گرفته شده برای افراد با نیازهای توانبخشی و آموزشی تسریع پیدا کند که به تبع آن موفقیت‌های تحصیلی نیز برای آنها حاصل می‌شود.

وی یادآور شد: این فرصت موجب می‌شود ضمن اجرای سریع‌تر مداخلات برای سال آینده نوآموزان نیاز به سنجش مجدد نداشته باشند و پرونده الکترونیک آنها تکمیل و به دوره بعدی ارجاع داده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار