اهواز؛

سفر به عراق بدون روادید، ممنوع

کار صدور رواديد به روز شده است و در کمترين زمان ممکن انجام مي‌پذيرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مديرکل کنسولي وزارت امور خارجه در بازديد از مرز شلمچه گفت: به طور مطلق ورود به کشور عراق بدون داشتن رواديد به هيچ‌وجه امکان‌پذير نيست.

 علي چگني در حاشيه بازديد از مرز شلمچه اظهار کرد: با تمهيدات و زحمات شبانه‌روزي تمام دستگاه‌هاي مرتبط خوشبختانه کار صدور رواديد به روز شده است و در کمترين زمان ممکن انجام مي‌پذيرد.

وي با اشاره به ازدحام زائران در مرزها گفت: با توجه به اين‌که بعضي از زائران تحت تاثیر احساسات مقدس، لحظه آخر تصميم‌گيري و بدون رواديد اقدام به اين سفر مي‌کنند، با وجود ازدحام و شلوغي در مرز با مشکل مواجه مي‌شوند از طرفي زائراني که گذرنامه و رواديد از قبل تهيه کرده‌اند با کمال آرامش به سمت کربلاي معلي و پياده‌روي عظيم اربعين مشرف مي‌شوند.

چگنی از وضعيت مطلوب مرز شلمچه، دفاتر صدور رواديد و کنسول گري عراق در خوزستان خبر داد و اظهار کرد: در بازديدي که از مرزهاي خوزستان داشتيم با توجه به ازدحام سيل عظيمي از زائران به مرزهاي خوزستان جهت عزيمت به کشور عراق و حرم مطهر حضرت امام حسين(ع)، خوشبختانه شاهد ترافيک رواني هم در جاده‌هاي منتهي به مرزهاي شلمچه و چذابه و هم تردد زائران در پايانه‌هاي مرزي هستيم.

مديرکل کنسولي وزارت امور خارجه در خصوص الزامي بودن داشتن گذرنامه و رواديد جهت سفر به عتبات عاليات گفت: به طور مطلق تاکيد مي‌شود امکان عبور به کشور عراق بدون داشتن رواديد امکان‌پذير نيست و اگر کسي با اين تفکر به مرز بيايد، ادب زيارت اربعين حسيني را رعايت نکرده است.

وی به زائراني که بدون گذرنامه و رواديد با تصورات اشتباه به مرزها مي‌آيند توصيه کرد: نيروي انتظامي با تلاش و زحمات شبانه‌روزي در تلاش است تا هيچ زائري بدون گذرنامه نماند و با مراجعه به مراکز مشخص شده جهت اخذ گذرنامه و رواديد اقدام تا سفري آرام و بي‌دردسر داشته باشند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار