شمخانی:

امروز فرهنگ مقاومت در بین ما مشهود است/ اقتصاد تنها مولفه امنیت ملی ماست

دبیر شورای امنیت ملی گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مقابله با بحرانهای اقتصادی است.

امروز فرهنگ مقاومت در بین ما مشهود است/ اقتصاد تنها مولفه امنیت ملی ماستبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی در یادواره سرداران و 4 هزار شهید استان گلستان که درباغ موزه دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: اقتصاد تنها مولفه امنیت ملی ماست و ما مشاهده می کنیم که چندین سال است شعار اقتصاد به اشکال مختلف توسط رهبر انقلاب بشارت داده می شود.

وی گفت: امروزه بیکاری معیشت رفاه تولید در راس مشکلات قرار دارد و همه ما باید برای رفع این مشکل دست به دست هم داده تا شاهد رفع آنها باشیم .

شمخانی  با عنوان اینکه فرهنگ جهادی را در بین مردم ترویج دهیم عنوان داشت: فتح خرمشهر با فرهنگ جهادی پدید آمد و مردم با تبدیل آموزه های دینی به رفتار عمل در عرصه روشهایی را فراهم کردند که در دوران دفاع  مقدس به پیروزی تبدیل شود و تبدیل به قدرتی شود که امروزه هیچ کسی نمی تواند در مقابل ما قد علم کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه ما امروزه گرفتار جنگ اقتصادی هستیم ادامه داد : واقعیت این است که سفره های مردم به دلیل مشکلات اقتصادی ریزش داشته است.فرزندان ما بیکارند  وآمار طلاق و بیکاری و حاشیه نشینی بالاست. امروزه دولت تنها مسئول فقر وبیکاری نیست و همه باید دست به دست هم داده تا مشکلات رفع شود. همه باید بسیج شویم و تکلیف همه ما مشخص است و اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با بحرانهای اقتصادی است.

وی افزود: امروزه در میادین جریانی به اسم تکفیری در مدار وهابیت پرورش یافته و به جای نشانه روی قدرت آتش خودش به سمت پلیدترین رژیم در دنیا که صهیونیستی است اسلام را نشانه گرفته است و همپای آنها برخی از کشورهای منطقه مانند آل سعود به دنبال آن هستند تا رژیم صهیونیستی از بحث اولیه جهان به ثانویه تبدیل شود.

شمخانی با عنوان اینکه ظالم تر از رژیم صهیونیستی وجود ندارد بیان کرد: در دنیا کسی از مظلوم تر از مردم فلسطین وجود ندارد وما در مبارزات آنها می بینیم که جوان 23 ساله در تلاویب در دفاع از هویت خود که میداند به شهادت منجر می شود به مبارزه با سنگ و ابزار اولیه با صهیونیستها می پردازد. مگر کربلایی ها چه کردند. حزب الله لبنان ،هشت الشعبی عراق دستاورد دوران دفاع مقدس است و حزب الله بعد از جنگ تحمیلی شکل گرفت و مناسک اربعین ظرفیت ملی را برای جهان اسلام فراهم کند که دشمن اصلی اسلام رژیم صهیونیستی است و انرژیها برای صرف مبارزه به سمت آنها هدایت شود.

دبیر شورای عالی امنیت با عنوان اینکه با درایت و رهبری مقام معظم رهبری امروزه به قدرت اول در منطقه تبدیل شدیم افزود: ایستادگی بر خون شهدا و برکت خون شهدا باعث تولید فرهنگ مقاومت و جهاد در بین مردم ما کرده و این راه با نقشه راهی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده است ادامه دارد.

شمخانی با اشاره به اینکه انتخابات آمریکا تاثیری در مسیری که آغاز کرده ایم ندارد ادامه داد: در ایالت متحده چه سیاه بیاید چه سفید تاثیری از مسیری که آغاز کرده ایم نمیگذارد بلکه آنها را وادار به اعتراف می کند که اگر میزان پول هزینه شده در 15 سال گذشته صرف جنگ در خاورمیانه نمی شد می توانستند دوباره ایالات متحده را باز سازی کنند و باید این اعتراف خطا را در رفتارشان اعلام کنند.

وی با بیان اینکه ایران هموراه حضور نیروهای فرا منطقه ای را نا مطلوب می داند افزود: عامل اصلی جنگ در منطقه حضور نا مشروع  نیروهای فرا منطقه ای است .ما قدرت داریم و ملت ما ملت استقلال طلبی است و با کمک مردم خودمان مشکلات را حل میکنیم. شما نمی توانید در کاخ شیشه ای برجام را پاره کنید. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر برجام را پاره کنید ما آن را آتش می زنیم و نمی توانیم بگوییم مذاکرات را از نو شروع می کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی  با اشاره به اینکه از زمان کارتر قانون تحریم بر ملت ایران را اعمال کرده اند اذعان داشت: شما از زمان کارتر قانون تحریم را به این امید که ایران را از پای در آورید به ملت ایران اعمال کردید؛آیا سطح قدرت موشکی ایران، توان هسسته ای ، سطح علمی دچار اخلال شده است؟ تحریم شما کارکرد ندارد و تمدید تحریمها به نوعی لگد زدن به برجام است. اگر به برجام لگد بزنید ما به سرعت عکس العمل نشان می دهیم. هارت و پورت های شما نمیتواند ما را از مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی باز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار