زنجان؛

آغازساخت نخستین واحد توربین بادی ملی در ابهر

احداث نخستین واحد توربین بادی ملی درمنطقه علی آباد شهرستان ابهر زنجان آغازشد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ مدیر طرح توربین بادی ملی پژوهشگاه نیرودراین مراسم با اشاره به اینکه توربین ملی مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی و انجام شده است گفت: نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می رسد .

عباس بحری گفت: سایت علی آباد ابهر به لحاظ پتانسیل بادی ، نزدیکی سایت به بزرگراه قزوین - زنجان و نیز دسترسی به نقطه مورد نظر در شرایط مناسبی قرار دارد به طوری که متوسط سالانه سرعت باد آن بیش از 7متربر ثانیه است.

منطقه علی آباد از توابع شهرستان ابهر به مرکزی ملی برای تست و راه اندازی نسل جدید توربین های بادی در کشور تبدیل می شود که Certificate و گواهی های معتبر در آنجا برای سایر مراکز کشورصادرخواهدشد.

گفتنی است طراحی این توربین توسط متخصصان داخلی انجام شده است؛ اعتبار اولیه ای که برای نصب تعیین شده حدود 320 میلیارد ریال می باشد.

قرار است در این پروژه حدود 25 دستگاه توربین بادی در سایت 17هکتاری این مرکز نصب و راه اندازی شود.

این توربین های بادی نسل جدید در ارتفاع 80 متری نصب خواهد شد و با مطالعات باد سنجی که انجام شده می توان ۲ مگاوات انرژی از آن استخراج کرد.

شایان ذکر است استفاده از انرژی پاک برای تولید برق و کاهش هزینه ها دردراز مدت موجب پاکیزه نگه داشتن محیط زیست می شود .


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۵
با سلام. برخی اشکالات در متن خبر مشاهده می شود و برای چلوگیری از اشتباه خواننده لازم است اصلاح گردد. ایمیل بنده برای مکاتبه درج شده است.