کرمانشاه ؛

نیمی از کتابداران در برنامه افزایش حقوق قرار گرفته اند

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشورگفت: از اول مهر ماه نیمی از کتابداران در برنامه افزایش حقوق قرار گرفته و مابقی نیز در برنامه قرار خواهند گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛محمدربیع محمدخانی تعداد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور را 3325 باب اعلام کرد و افزود: از این تعداد 2375 باب کتابخانه نهادی، 927 باب مشارکتی و 23 باب کتابخانه مستقل است.

محمدخانی افزود: 667 باب از کتابخانه‌های نهادی کشور با زیربنای 187 هزار مترمربع از سوی خیرین، دهیاری‌ها و... اهداء شده‌اند.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه با بیان اینکه از مجموع کتابخانه‌های اهدایی کشور 10 باب آن با زیربنای 2474 مترمربع در استان کرمانشاه هستند، گفت: از این حیث استان کرمانشاه رتبه 16 را ازنظر تعداد و رتبه 18 را از نظر زیربنا دارد.

محمدخانی در ادامه با بیان اینکه بیش از 30 درصد جمعیت استان کرمانشاه در نقاط روستایی زندگی می کنند، گفت: باید طوری برنامه‌ریزی شود که از فضاهای مازاد تمام نقاط روستایی  برای احداث کتابخانه استفاده شود.

 وی در ادامه با بیان اینکه 2.9 جمعیت کشور در استان کرمانشاه زندگی می‌کنند، گفت: 2.9 درصد کتابخانه‌های عمومی کشور در این استان قرار دارند.

به گفته وی استان کرمانشاه از نظر مساحت کتابخانه‌ها هجدهمین استان کشور است.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جمعیت باسواد این استان را 82 درصد عنوان کرد و افزود: در استان کرمانشاه به ازای هر 25 هزار نفر تقریبا یک و نیم باب کتابخانه وجود دارد.

محمدخانی با بیان اینکه در این استان از هر 100 نفر دو نفر عضوکتابخانه‌های عمومی هستند، افزود: به ازای هر 100 نفر 56 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه موجود است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار