نگرانی دانشمندان آمریکایی از بی‌توجهی ترامپ به تحقیقات علمی

دانشمندان آمریکایی نگران هستند بی‌توجهی "دونالد ترامپ" به مسائل علمی، بودجه تحقیقاتی آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "دونالد ترامپ،" رئیس جمهور منتخب آمریکا، از زمان تبلیغات انتخاباتی بارها بر خروج از توافق آب و هوایی پاریس و قطع کمک‌های مالی آمریکا برای تحقیقات در این باره سخن گفته بود. با پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، دانشمندان و محققان آمریکایی نسبت به بی‌توجهی عمیق وی درباره کارهای پژوهشی و تحقیقی به شدت ابراز نگرانی کردند.

جامعه علمی آمریکا معتقد است این کشور تاکنون رئیس جمهوری "علم ستیز" مانند ترامپ نداشته است. "مایکل لوبل،" مدیر روابط عمومی انجمن فیزیک آمریکا، در این باره گفت: ترامپ نخستین رئیس‌جمهور "علم ستیز" کشور خواهد بود. نتیجه این موضوع بسیار بسیار آسیب‌رسان خواهد بود.

"مایک پنس،" فرماندار ایندیانا و معاون ترامپ، یک سیاستمدار بیش از حد محافظه‌کار است تا حدی که "نظریه تکامل" ارائه شده از سوی "چارلز داروین،" زیست‌شناس و دانشمند قرن 17 انگلیس، را هم رد می‌کند.

"رابین بل،" متخصص ژئوفیزیک در دانشگاه کلمبیا، نیز نگرانی خود را از انتخاب ترامپ اعلام کرد و گفت: این ترس و نگرانی در میان همه ما وجود دارد که ساختارهای زیربنایی علوم در آمریکا بنا به سیاست‌های ترامپ به زانو درآید.

دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی گفته بود تنها راه جلوگیری از تغییرات آب و هوایی، کنار گذاشتن هرچه سریع‌تر کارهایی است که اوباما آنها را انجام می‌داد. 

اوایل ماه اکتبر حدود 400 دانشمند و پژوهشگر آمریکایی که 30 دارنده جایزه نوبل نیز در میان انها حضور داشت، نامه‌ای سرگشوده منتشر و از تصمیم ترامپ برای خروج از توافق آب و هوایی انتقاد کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار