یک میلیون و 500 هزار موالید در کشور/ جمعیت کشور رو به افزایش است

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اکنون یک میلیون و 500 هزار موالید در کشور داریم که با احتساب میزان مرگ و میر هر سال یک میلیون و 120 هزار نفر به جمعیت اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبرسیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی صبح امروز در اولین کنگره بین المللی ناباروری مردان در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: نقش حوزه بهداشت در افزایش سلامت جامعه و جمعیت با رویکرد ارتقاء باروری، حائز اهمیت است.

وی گفت: در خصوص فرزندآوری چالش ها و فرصت هایی وجود دارد و از فرصت های طلایی با هنر مدیریت کشور باید استفاده شود.

سیاری عنوان کرد: نرخ باروری 2.1 درصد میزان متعادل محسوب می شود و اگر این میزان و می ان کمتر از ان نشانه کاهش رشد باروری است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت بیان کرد: در دهه ۶۰ و ۷۰ میزان باروری کاهش پیدا نمود و در دهه هشتاد این میزان کاهش بیشتری داشت اما درحال حاضر نرخ باروری متقف و رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت کشور رو به افزایش است که در سال ۹۲ بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر متولد شده اند.

سیاری عنوان کرد: در خصوص عوامل موثر در افزایش میزان باروری در کشور اظهار داشت: کاهش سن ازدواج، در این زمینه بسیار موثر است و ۷۰ درصد ناباروری بستگی به میزان تشکیل خانواده دارد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت اظهار داشت: طبق سیاست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت باید موانع ازدواج را برداریم. وزارت بهداشت در خصوص تشویق زوجین به ازدواج و تحکیم بنیان خانواده قبل و پس از ازدواج در جهت سازگاری زوجین برنامه هایی را ارائه داده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار موالید در کشور داریم که با احتساب میزان مرگ و میر هر سال یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر به جمعیت اضافه می شود.

سیاری تصریح کرد: کاهش میزان فاصله بین تولد فرزندان، درصد بالای جوانان در سن ازدواج توجه به افرادی که تمایل به داشتم ۲ تا سه فرزند دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی تاکید کرد: طبق برنامه وزارت بهداشت بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها ایمن تحت پوشش هستند و همچنین کاهش مرگ نابهنگام مادر، کودک، میانسال و سالمند، فراهم نمودن دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و بهره مندی آنان از این خدمات و حفاظت مالی از آنان در طرح تحول سلامت برای همه مردم در سراسر کشور مورد توجه است.

سیاری تصریح کرد: طی برنامه سیاست افزایش جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ۳ بند آن به طور مستقیم مرتبط با وزارت بهداشت است، که در این خصوص وزارت بهداشت بیش از سایر نهاد ها و سازمان ها در این خصوص تلاش نموده است.

وی عنوان کرد: ایجاد شرایط ازدواج و تشکیل خانواده برای ۱۱ میلیون زوج متقاضی ازدواج در کشور و برنامه کمک به زوجین نابارور باید مورد توجه باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی اظهار داشت: ۷۰ درصد جمعیت ایران مولد است بین سنین ۱۵ تا ۶۴ ه فرصت طلایی برای توسعه پایدار در ابعاد مختلف است.

سیاری بیان کرد: ما باید در خصوص ایجاد شرایط ایده ال تحصیل، اشتعال ازدواج و مسکن جوانان تلاش کنیم و با فراهم آوردن این شرایط است که جوانان ما می توانند آینده روشنی پیش رو داشته باشند.

وی عنوان کرد: ما در کشور باید نسبت عقل و احساس را بالا نگه داریم و با منطق و استدلال و عقل یعنی دانش و تجربه بشری در جهت حل مشکلات گام برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۵
این افزایش فقط به خاطر امار بالای متولدین اواخر دهه 50 و دهه 60 بوده و نمیشه مربوط به موارد دیگه دونست . اگه تا چند سال دیگه همین روند رو داشتیم میتونیم به مدیرامون افتخار کنیم
آخرین اخبار