مشهد؛

ساماندهی حاشیه نشینی درشهر های کشور

رئیس سازمان بهزیستی گفت: حاشیه نشینی در شهرهای کشور رو به رشد بوده که که نیازمند مدیریت و ساماندهی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، انوشیروان محسنی در همایش علمی کاربردی مدیران ستادی و معاونان پشتیبانی سازمان بهزیستی در مشهد افزود: با روند رو به رشد حاشیه نشینی، فقر و بیکاری نیز اضافه می شود که خود از تهدیدهایی ست که جامعه را در معرض خطر قرار می دهد.

وی گفت: 13 درصد جمعیت حاشیه نشین کشور در مشهد هستند که با توجه به آمار 36 درصد حاشیه نشینی در کشور، موضوعی است که حساسیت این مساله را بیشتر می کند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به نقش دستگاه های دیگر در مدیریت و کنترل آسیبهای اجتماعی، گفت: این امر از ضرورتهایی است که تنها از عهده این سازمان برنمی آید بلکه هر سازمان و دستگاهی نقش و مسئولیتی در این زمینه دارد.

محسنی افزود: بهزیستی باید شناسانده شود و جایگاه آن معرفی، چرا که این سازمان در مدیریت و کنترل آسیبهای اجتماعی موثر بوده که با جدیت دنبال پیگیری این آسیب ها بوده است.

وی تصریح کرد: ارزیابی عملکرد و بررسی وضعیت موجود برای مشخص شدن میزان تحقق اهداف در هر سازمان ضروری ست، در این میان توجه به نیروی انسانی و افزایش بهره وری در نیروی انسانی سازمان بهزیستی از دیگر اهداف مورد پیگیری به منظور ارتقا ارائه خدمات به گروه هدف است.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در راستای بالابردن تعهد در کارکنان، اضافه کردن توجه به ارتقا کیفیت زندگی کارکنان، استفاده از استعدادهای آنان و تقویت اخلاق مداری در بین آنها باید تلاش کرد.

محسنی با اشاره به مهمترین مانع بهره وری در کارکنان که نامتوازن بودن درآمد و هزینه های آنان است، ادامه داد: در قبال زحمات و تلاشهای آنان حقوق و پول کافی پرداخت نمی شود اما از اقدامات مهم انجام شده در جهت دلگرمی نیروی انسانی در این سازمان سنوات خدمت برای نیروهای قراردادی است.

وی با بیان اینکه باید در جهت شناساندن تلاشها، خدمات و جایگاه سازمان بهزیستی بیش از پیش تلاش شود، گفت: در این زمینه تاکنون موفقیت های بزرگی به دست آمده است.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.