مشهد؛

لزوم کاهش هزینه های سربار در صنعت چاپ

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان‌ رضوی گفت: پرداخت هزینه‌های ۱۲۸ درصدی سربار در صنعت چاپ عادلانه و منصفانه نیست و باید کاهش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی مغانی در حاشیه مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی مشهد، گفت: ۴۵۰ واحد فعال صنعت چاپ در خراسان رضوی داریم که از این تعداد ۱۵۰ واحد آن در مشهد است و از مجموع واحدهای استان ۱۵ واحد در سطح A هستند و تمامی این واحدها در مشهد است.

وی افزود: مهمترین نیاز صنعت چاپ استان و چاپخانه‌داران در بحث سرمایه است، چون‌که بازار رکود دارد و روند پرداخت‌ها به صورت ۶ ماهه و یک ساله است که این شرایط برای سرمایه‌گذاران این صنعت مطلوب نیست و مشکل موجود با اعتبار ۳ میلیارد تومانی برطرف می‌شود.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان‌ رضوی با بیان اینکه باید هزینه‌های سربار کاهش یابد و پرداخت هزینه‌های ۱۲۸ درصدی صنعت چاپ عادلانه و منصفانه نیست، خاطرنشان کرد: این هزینه‌های پرداختی شامل ۳۳ درصد بیمه، ۳۳ درصد وام، ۹ درصد ارزش افزوده، ۱۶ درصد مالیات، ۱۷ درصد حقوق، عیدی، پاداش، سنوات و مزایا، ۱۰ درصد استحلاک ماشین‌آلات و ۱۰ درصد استحلاک ساختمان بوده است.

مغانی گفت: بخش خصوصی حمایت مطلوب را داشته و برادری‌اش را به اثبات رسانده است و حالا منتظر حمایت‌های مسئولان دولتی هستیم.

انتهای پیام//ف ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.