مشهد؛

فعالیت 30 کتابخانه نهادی و مشارکتی در روستاهای خراسان رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: حدود ۳۰ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در روستاهای استان فعال‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین اکبری در گردهمایی کتابداران روستایی و دهیاران خراسان رضوی افزود: کتابخانه عمومی می‌تواند یک پایگاه فرهنگی باشد هر چند پروژه‌های قابل توجهی در سطح استان داریم که در روستاها شروع شده است

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها به خاطر کمبود بودجه سرعت تکمیلشان روند کندی دارد گفت: تا نقطه مطلوب ودسترسی آسان روستاییان به کتاب فاصله زیاد و راه طولانی در پیش داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از کارهایی که می‌توانیم سریع‌تر به نقطه مطلوب برسیم استفاده از ظرفیت هسته ها فرهنگی روستایی و مشارکت خود مردم است.

حسین اکبری بااشاره به بحث هسته فرهنگی روستا گفت: اگر این هسته فرهنگی بتواند به وظایف خودش عمل کند و خروجی داشته باشد و بتواند یک فضایی ۱۰۰ متری در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار دهد ما در تجهیز، کتاب و نشریات آنجا کمک خواهیم کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به سند چشم‌اندازه ۱۴۰۴ گفت: این یک سند بالادستی است و همه دستگاه‌ها باید در تحقق بخش‌های مختلف این سند همکاری و فعالیت داشته باشند.

اکبری افزود: در مقدمه سند چشم انداز ۱۴۰۴ ایرانیان باید فعال، مسئولیت‌پذیر، ایثارگر، مومن، رضایتمند، برخوردار از وجدان کاری باشند که این صفات خود به خود اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بزرگترین کتابخانه سیار در مشهد به بهره برداری رسید اظهار کرد: در مدت کمتر از ۱۰ ماه این کتابخانه سیار با استقبال خوبی مواجه شد و حدود هزار و ۴۰۰ نفر عضو این کتابخانه شدند که این نشان دهنده این است که روستاییان ما رقبت به کتاب دارند اما امکانات ما کم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از راه اندازی دومین کتابخانه سیار در خراسان رضوی خبر داد و تصریح کرد: تلاش داریم تا قبل از دهه فجر دومین کتابخانه سیار را در تایباد راه اندازی کنیم تا دسترسی به کتاب برای روستائیان آن منطقه آسان‌تر شود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار