ساری،

ارسال دومین محصول مرکبات صادراتی مازندران به کشور عراق

دومین محصول صادرات مرکبات مازندران از هفته آینده به سلیمانیه عراق صادر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباس علی آبادی قائم مقام سازمان مرکزی تعاونی روستاییان ایران صبح امروز در نشست با استاندار و دست اندرکاران حوزه کشاورزی و فروش محصول مرکبات استان گفت: دومین محصول مرکبات پس از کشور روسیه قرار است از هفته آینده به ظرفیت 5هزار تن به کشور عراق صادر شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون محصول مرکبات عراق هم از لحاظ طعم و کیفیت بهتروارد بازار شده است گفت: این صادرات با هدف حضور محصولات باغی مازندران در بازار منطقه و حمایت صادرکنندگان صورت می گیرد.

قائم مقام سازمان مرکزی تعاونی روستاییان ایران افزود: برای حمایت از کشاورزان برنامه ریزی و ساماندهی فعالیت اقتصادی فروش مرکبات در سه حوزه ذخیره سازی ،تازه خوری و صادرات در حال انجام است .

عباس علی آبادی گفت: سازمان مرکزی تعاونی روستاییان امسال برای خرید و ذخیره سازی 2میلیون تن مرکبات مازندران برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: برنامه ریزی ذخیره سازی سهمیه 32 استان برای سیب و پرتقال امسال براساس دستور العمل و مصوبات کمیسیون مجلس و حوزه مدیریت قوه مجریه همراه با شرایط روز صورت می گیرد.

قائم مقام سازمان مرکزی تعاونی روستاییان ایران با بیان اینکه این نهاد نقش تنظیم و رصد کننده قیمت در بازار را برعهده دارد گفت: امسال برای حمایت از باغداران قیمت محصول پرتقال روی درخت پیش بینی می شود کمتر از هزار تومان خریداری نشود.

عباس علی آبادی افزود: برنامه ریزی ذخیره سازی مرکبات سورت شده سال 95-96 از هفته آینده با ظرفیت ذخیره سازی 60هزار تن در مازندران آغاز می شود که این ذخیره سازی به صورت شناور برنامه ریزی شده است.

وی گفت: این ذخیره سازی براساس سهمیه بندی مرکبات استان ها و از طریق 32شبکه های توزیع کشور انجام می شود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.