یزد؛

تجلیل از خادمان حوزه نشر در یزد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از خادمان حوزه نشرتجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛علی غیاثی ندوشن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در طرح های عیدانه و تابستانه کتاب که به ترتیب با مشارکت 9 و 12 کتابفروش در این استان برگزار شد، در مجموع 9 هزار و 949 نفر افزون بر پنج میلیارد و 300 میلیون ریال کتاب خریداری کردند.

 غیاثی ندوشن افزود: طرح عیدانه کتاب اواخر سال گذشته اجرا شد و در نهایت 2هزار و 714 نفر درمجموع یک میلیارد و 440 میلیون ریال کتاب خریداری کردند.

وی ادامه داد: در طرح تابستانه کتاب نیز هفت هزار و 235 نفر در مجموع سه میلیارد و 870 میلیون ریال کتاب خریداری کردند.

غیاثی اضافه کرد: امروز (٢٧ آبان) به مناسبت طرح کتابگردی ١٨ کتابفروش استان یزد در طرح پاییزه، کتاب های عمومی را با ٣٠ درصد و کتاب های کودک و نوجوان را با ٣٥ درصد تخفیف ارایه می دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از اجرای طرح های عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب را اختصاص یارانه مناسب به کتابخوانان و حمایت از کتابفروشی ها اعلام کرد.

غیاثی ندوشن همچنین در خصوص طرح خرید کتاب از مولفان و ناشران گفت: این اداره کل تا پایان سال طرح خرید کتاب را از نویسندگان و ناشران یزدی ادامه می دهد.

وی افزود: در طرح مجوز پیش از چاپ کتاب نیز که از اواخر مرداد امسال به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تفویض شده، ٢٦ هزار صفحه مورد بررسی قرار گرفت و برای ١٣٢ عنوان کتاب مجوز صادر شده که بیشترین مجوزهای صادر شده برای کتاب های حوزه ادبیات و کمترین میزان برای کتاب های حوزه کلیات بوده است.

غیاثی ندوشن خاطر نشان کرد: فراخوان جشنواره ایده های برتر کتاب نیز بزودی اعلام می شود و نفرات برگزیده اواخر امسال در آیینی در نمایشگاه استانی کتاب تجلیل می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با یادآوری آغاز به کار باشگاه های کتابخوانی در استان گفت: به دلیل فعالیت های مناسبی که این اداره کل با برخی سازمان های دولتی و تشکل های غیردولتی در حوزه کتابخوانی کودک و نوجوان دارد استان یزد به عنوان استان برتر در باشگاه های کتابخوانی معرفی شده که در آیینی توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از استان های یزد و بوشهر در این خصوص تقدیر به عمل آمد.

در این آیین از مهدی نیکوروش پیشکسوت حوزه نشر، اکبر قلمسیاه پیشکسوت حوزه نشر و اهل قلم، حسین مسرت پیشکسوت حوزه نشر و اهل قلم، محمد گلشن نویسنده برگزیده و لقاء تالانه از کتابفروشی آگاه به عنوان کتابفروش برتر تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.