پیشنهاد آخر هفته فرهنگی؛

از تغییر مسیر یک شب در زندگی تا اجرای نمایشنامه‌ای در تئاتر شهر

پیشنهاد آخر هفته فرهنگی از بهترین انتخاب‌ها برای گذراندن یک آخر هفته خوب می‌گوید.

از تغییر مسیر  یک  شب در زندگی تا اجرای نمایشنامه ای در تئاتر شهر
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛   با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از  مسائل روزمره کند.

سینمایی آخر هفته:
فیلم  «فرار از اردو» درباره عده ای دانش آموز است که برای اردوی دریا به شمال آمده اند. ولی با نظر مسئولین دبیرستان ناگهان هدف اردو تغییر می کند و...

در این فیلم به کارگردانی: غلامرضا رمضانی بازیگرانی چون: محمد بحرانی، سیروس همتی، شکر خدا گودرزی، علیرضا مهران، حمید رضا فلاحی و... به ایفای نقش می پردازند.

تئاتر آخر هفته:
پس از شانزده سال در یک شب اتفاقی مسیر زندگی خانواده ای را تغییر می دهد... شبی مثال همه شب های دیگر سال ولی متفاوت از شب های آتی... این خلاصه داستان نمایش «معاشر» است که به کارگردانی احسان حاجی پور در تماشاختنه سنگلج روی صحنه می رود که توانسته بازیگران زیادی را به خود جذب کند. در این نمایش بازیگرانی جون: لیلا برخورداری ؛ نفیسه روشن ؛ فریدون محرابی و... به ایفای نقش می پردازند.

کتاب آخر هفته:
نمایشنامه  «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» به کارگردانی مهدی پاشایی این روزها در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه می رود. اثری که فرشته فرشاد آن را با قلم و ذهن خود آن را به تحریر درآوده و به چاپ رسانیده است. 

در خلاصه داستان چنین آمده است که : مشابه داستان های واقعی، درباره ی پدر و مادری که به دلیل اعتیاد و مصرف شیشه، کودک معلول خود را آتش می زنند.

فرصت خوبی است تا باخریداری این نمایشنامه علاوه بر مطالعه آن  به دیدن این اثر نمایشی بپردازید.

گالری آخر هفته:
در جوامع بشری هر فرد به عنوان کنشگر اجتماعی دارای هویتی‌ست که تعیین‌کنند‌ه‌ی معانی و مفاهیم زندگی اجتماعی و نوع روابطش است و  بی‌شک فرهنگ حاکم در جامعه تعیین‌کننده‌ی روابط و حالات روحی و روانی افراد خواهد بود، کما این‌که این مقوله به ظاهرِ افراد و نوع پوششان  نیز مرتبط می‌باشد. ‌که از کجا آمده و به کجا می‌رسد؟!

این خلاصه صحبتی است که محمدرضا زوار جلالی در پایین فراخوان نمایشگاه خود نوشته است. در واقع این نمایشگاه با مضمون انواع پوشش ها در گالری مهروا برپا شده است که میزبان مخاطبان خود تا هفتم آذر خواهد بود. 

آخر هفته کجا بریم؟

گاهی دوست داریم از اطراف تهران کمی دور تر برویم و به یک شهر دیگری سفر کنیم. البته  یک سفر یک روزه! قزوین شهری است که‌ آثار تاریخی فراوانی در آن موج می زند. شهری که می توانید با فاصله زمانی دو ساعت خود را به آنجا برسانید و از دیدن جاهای مختلف آن لذت ببرید.


گزارش از نیلوفر جوانشیر



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار