ساری؛

ادامه آتش سوزی در جنگل های مرزن آباد

آتش سوزی جنگلهای ضلع جنوب غربی مرزن آباد که چند روز گذشته شروع شده بود فقط با اعزام بالگرد و یا باران خاموش می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مهرداد خزایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت: متاسفانه با وزش بادی که امروز در منطقه رخ داد شدت آتش سوزی در این مناطق جنگلی بیشتر شد که نیروی انسانی توان خاموش کردن آتش را ندارد.

وی با بیان اینکه مهار آتش سوزی در منطقه هَلیَک به دلیل شیب 100درصدی و پیاده روی 5 ساعت زمان می برد افزود: نیروهای مختلف منابع طبیعی و محیط زیست به منطقه اعزام شدند اما توان مهار آتش وجود ندارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت: ستاد بحران شهرستان چالوس به ریاست فرماندار و همینطور مدیرکل منابع طبیعی غرب استان مازندران پیگیری های فراوانی انجام داده اند که به دلیل شرایط جوی بالگرد امروز نتوانست به منطقه اعزام شود.

مهرداد خزایی افزود : در صورت بهبود شرایط جوی صبح فردا بالگرد برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام شود.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط سخت مسیر امکان حضور نیروی انسانی با امکانات کافی برای خاموش کردن آتش وجود ندارد، پیش بینی کرد با بارش باران آتش خاموش شود .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت: دو تن از نیروهای منابع طبیعی که در محل آتش سوزی حضور داشتند نیز به دلیل صخره ای بودن منطقه و عدم توانایی کنترل خود در حین فعالیت دچار صدمه شدند.

مهرداد خزایی افزود: در این آتش سوزی سطحی به برخی از درختان ممرز و بلوط و درختچه ها به صورت تاجی آسیب وارد شد.

12هکتار از جنگلهای منطقه ضلع جنوب غربی منطقه مرزن آباد موسوم به هلیک 26 آبان امسال نیز طعمه حریق شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار