مروارید در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشریح کرد؛

بسته شدن مرز مهران از سوى دولت عراق، بدون هماهنگی بود/ امروز، خروج زائران داراى ويزا از مرز مهران آزاد شد

استاندار ایلام، آخرین وضعیت پایانه مرزی مهران را تشریح کرد.

آخرین وضعیت پایانه مرزی مهرانمحمدرضا مرواريد استاندار ايلام در گفت و گو با خبرنگار دولت گروه سياسى باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرين جزييات تردد زائران اربعين از مرز مهران اظهار داشت: دو روز قبل مقامات كشور عراق اعلام كردند مرزهاى اين كشور را خواهند بست. بر اين اساس مقرر شد فقط زائران داراى ويزا بتوانند از مرز عبور كنند. 

مرواريد گفت: در حقيقت كشور عراق بدون هماهنگى اقدام به بستن مرز مهران كرد اما خوشبختانه ساعاتى قبل ، خروج زاىران داراى ويزا از مرز مهران آزاد شد.
 
وى افزود: ٨٠ درصد جمعيت مستقر در پايانه‌هاى مرزى مهران  فاقد ويزا هستند اگر زائران فاقد ويزا به توصيه‌هاى مسئولان مبنى بر ضرورت ارائه ويزا جهت خروج از كشور توجه كنند، مشكلات موجود تا اندازه‌اى رفع خواهد شد.
 
مرواريد با اشاره به برگزارى جلسات متعدد با طرف عراقی به منظور رفع مشكلات تردد زائران ادامه داد: در اين راستا ستاد عملياتى مشترك با عراق برگزار شده، فرمانده كل مرزبانى كشور هم با همتاى عراقى و مقامات اين كشور براى رفع مشكلات زائران اربعين در تعامل است.
 
استاندار ايلام تصريح كرد: تاكنون بيش از ٥٠ هزار نفر از زائران به كشور بازگشتند اين در حالى است كه تا روز اربعين سال گذشته فقط شاهد خروج زائران بوديم اما امسال در هر سه مرز بيش از ٤٠٠ هزار زائر به كشور بازگشتند و امروز هم حدوداً ٥٠ هزار نفر وارد پايانه‌هاى ورودى شدند.  
 
وى با اشاره به وضعيت خدمت رسانى به زائران تاكيد كرد: براى ١٠٠ هزار نفر از زائران امكانات لازم را در نظر گرفتيم، هلال احمر، سپاه، حسينيه‌ها و مساجد آماده ارائه خدمات به زائران هستند حتى ساكنان شهر مهران هم به اين منظور درهاى خانه‌هاى خود را به روى زائران بازكردند. 

مرواريد گفت: متاسفانه ١٠ الى ١٥ هزار نفر از زائران با وجود توصيه هاى اكيد مسئولان استانى پايانه مرزى را ترك نكرده و در انتظار گشايش مرز و خروج از كشور هستند اما با اين وجود امكانات رفاهى در اختيار آن‌ها قرار گرفته و مشكلى دراين زمينه وجود ندارد.
 
استاندار ايلام افزود: خوشبختانه معاون اول رييس جمهور، وزير امور خارجه و سفير كشورمان در عراق پيگير وضعيت زائران هستند كما اينكه وزارت كشور هم با رايزنى‌هاى مختلف به دنبال رفع مسائل است اما كشور عراق زائران بدون ويزا را پذيرش نمی‌كند.
 
مرواريد خاطرنشان كرد: تعدادى زيادى از زوار اربعين به سوى مرزهاى چزابه تغيير مسير دادند و بر اساس گزارشى كه دريافت شده، مرز چزابه هم با حجم انبوه زاىران مواجه شده است.
 
وى ادامه داد: امكانات رفاهى شهر مهران روزانه براى  ١٥٠ هزار زائر است و كسانى كه غير قانونى وارد پايانه‌هاى مرزى مي‌شوند، قابل كنترل نخواهند بود اما اگر زائران با ارائه ويزا اقدام به خروج از كشور كنند هيچ مشكلى براى آن‌ها در پايانه‌هاى مرزى به وجود نخواهد آمد.
 
انتهاى پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار