ساری؛

گشایش باغ اکولوژی نوشهر

باغ اکولوژی نوشهر از قدیمی‌ترین باغ‌های هرباریوم گیاه‌شناسی کشور پس از گذشت یک قرن برای بازدید شهروندان و گردشگران گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری مازندران گفت : باغ گیاه شناسی نوشهر می تواند به یکی از قطب های گردشگری مازندران تبدیل شود.

وی افزود: این مجموعه در سال 1386 به دليل اهميت طبیعی و علمی، به عنوان يك اثر طبيعی در سازمان ميراث فرهنگی به شماره 17795 به ثبت رسيد.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری مازندران بابیان اینکه باغ اكولوژی نوشهر به عنوان باغ گياه شناسی برای ناحيه رويشی هيركانی انتخاب شده است. گفت : اين باغ در راستای دو هدف اصلی باغهای گياه شناسي در سراسر دنيا يعنی آموزش به تمامی اقشار مردم و نگهداری از گونه های نادر و در حال انقراض، فعاليت می كند.

دلاور بزرگ نیا افزود: گونه‌های کمیاب از درختان و بیش از 2 هزار و 500 مورد از برگ‌ها و شاخه‌های خشک شده این باغ را به فرصتی مهم برای گردشگری تبدیل کرده است.

وی گفت : برای بازدید علاقه‌مندان کارت‌های مخصوصی تدارک دیده می‌شود و شهروندان و هم استانی‌ها می‌توانند با پرداخت مبلغ اندک، نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

طبق توافق صورت گرفته، باغ اکولوژی نوشهر روزهای زوج شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در شیفت‌های مختلف برای آقایان و بانوان و در بقیه روزهای هفته برای خانواده‌ها و بازدید از این باغ‌موزه گشوده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.