امضاء یادداشت تفاهم همکاری ایران و ژاپن در موضوعات نظارت و بازرسی +تصاویر

عصر روز گذشته در پایان مراسم یازدهمین اجلاس جهانی موسسه آمبودزمان بین‌المللی که در بانکوک تایلند انجام شد، قاضی سراج با رئیس هیأت ارزیابی اداری وزارت کشور و ارتباطات ژاپن، یادداشت تفاهم همکاری امضاء کردند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ایران و ژاپن در نهادهای منطقه‌ای آمبودزمان آسیایی و موسسه آمبودزمان بین‌المللی در طی سالیان گذشته همکاری‌های مشترک داشته‌اند. با توجه به تجربه مشترک مذکور و ظرفیت سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران و آمبودزمان کشور ژاپن، این تفاهم نامه همکاری برای ارتقاء سطح کیفی امور نظارت و بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی در دستگاه‌های اجرایی دو کشور به امضاء طرفین رسید. ازجمله مواد مهم این تفاهم نامه، همکاری دوجانبه در زمینه فعالیت‌های آمبودزمانی و رسیدگی به شکایات مردمی و دیگر وظایف مرتبط با تکالیف و اهداف خود، تبادل تجارب و اطلاعات در حوزه فعالیت‌های آمبودزمانی از جمله اطلاعات مربوط به قوانین و مقررات و تصمیمات مهم که مراجع و نهادهای اجرایی در ایران و ژاپن اتخاذ می‌کنند، اعزام هیأت‌ها و کارشناسان دو کشور برای به اشتراک گذاشتن تجارب در حوزه‌های کاری فعالیت‌های آمبودزمانی و دعوت از یکدیگر برای شرکت در مجامع، هم اندیشی های آموزشی، نشست‌ها و اجلاس‌های بین‌المللی است.

امضاء یادداشت تفاهم همکاری ایران و ژاپن در موضوعات نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی +تصاویر

در این مراسم، محسن محمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند، علی کرمی رئیس منطقه پنج سازمان بازرسی کل کشور، منصور آقامحمدی معاون حوزه ریاست و همکاری‌های بین‌المللی این سازمان و نیز دبیر کل آمبودزمان کشور پادشاهی تایلند به همراه هیأت های آمبودزمان ژاپن و تایلند حضور داشتند.

گفتنی است قاضی سراج در یازدهمین اجلاس جهانی آمبودزمان بین‌المللی، علاوه بر ارائه سخنرانی با موضوع نحوه ارزیابی و سنجش عملکرد آمبودزمانی کشورهای عضو، با رئیس جدید و دبیر کل موسسه آمبودزمان بین‌المللی، رئیس انجمن آمبودزمان آسیایی و رئیس آمبودزمان کشور تایلند پیرامون موضوعات مهم آمبودزمانی دیدار و گفتگو کرد. هم چنین رئیس آمبودزمان جمهوری اتریش، از برقراری ارتباط بیشتر با سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز علاقمندی کرد و تأکید نمود این ارتباط به‌زودی بر مبنای همکاری‌ها و توافقات دوجانبه به‌طور رسمی آغاز می‌گردد.

امضاء یادداشت تفاهم همکاری ایران و ژاپن در موضوعات نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی +تصاویر

یازدهمین اجلاس جهانی آمبودزمان بین‌المللی، با حضور بیش از یکصد و پنجاه آمبودزمان از سراسر جهان، روز جمعه با صدور بیانیه بانکوک، در کشور تایلند به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار