قم؛

زیرساخت‌های سفر اربعین فراهم شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت ایران و عراق باید زیرساخت‌های لازم برای سفر زائران اربعین حسینی(ع) به کربلای معلی را ایجاد کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ احمد امیرآبادی فراهانی  اظهار داشت: سفر زیارتی اربعین حسینی(ع) در شرایطی صورت می‌گیرد که زائران با کمترین امکانات روبه‌رو هستند اما با عشق و علاقه پا در این مسیر می‌گذارند و اینگونه نیست که از زمانی که از منزل خود خارج می‌شوند تا مقصد نهایی که کربلا باشد در رفاه و آسایش کامل باشند.
 
وی بیان داشت: غیر از محبت و عشق به اباعبدالله الحسین(ع) هیچ بهانه دیگری نمی‌تواند این خیل جمعیت را با این همه مشکلات و سختی‌ها به یک مسیر سوق دهد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور و اجتماع مردم هر سال در اربعین حسینی(ع) در کربلای معلی افزوده می‌شود و امسال نیز آمارها حاکی از افزایش چشمگیر مردم در اربعین حسینی دارد که در سال‌های آینده بر این تعداد جمعیت افزوده خواهد شد که انتظار می‌رود برنامه ریزی‌ها در این زمینه منسجم‌تر صورت گیرد.
 
وی تأکید کرد: باید برای زائران اربعین حسینی(ع) و کسانی که قصد دارند در این اجتماع عظیم حضور یابند حداقل امکانات را فراهم کرد.
 
امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه باید تلاش شود تا روح مردمی پیاده روی اربعین محفوظ بماند، افزود: از طرفی مسئولان باید امکانات لازم را در داخل مرز ایران و در پایانه‌های مرزی فراهم کنند که البته کشور عراق نیز باید در این زمینه زیرساخت‌های لازم را داشته باشد.
 
وی بیان داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران و عراق باید برنامه ریزی منسجمی در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سفر زائران اربعین حسینی(ع) به کربلای معلی را فراهم کنند و به موکب‌هایی که در این ایام برپا می‌شود کمک کنند.
 

برچسب ها: قم ، زیرساخت ، سفر ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار