مشهد؛

۲۰درصد ساختمان های دولتی قابلیت ارائه خدمات به معلولان را ندارند

رئیس اداره بهزیستی تربت جام گفت : توجه به تقاضای مردم در شهرستان و پیگیری های فراوان، مرکز توانبخشی سالمندان نیز تا آخر سال جاری فعال خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، لیلا عرفانیان با اشاره به بیمه شدن کلیه معلولان و برخوداری از این خدمات افزود: مناسب سازی معابر و مکان های عمومی به شهرداری ها واگذار شده است که ۲۰ درصد ساختمان های دولتی بستر خوبی برای ارائه خدمات به معلولان ندارند.

وی تصریح کرد: به استثنای معلولان ذهنی و برخی نابینایان که توانایی کار ندارند هرساله به ۱۵۰ معلول تسهیلات خوداشتغالی ارائه شده و بخشی دیگر از معلولان نیز خود مشغول به کار شده اند.

رئیس بهزیستی تربت جام گفت: معلولانی که توانایی کار کردن داشته باشند را به کارگاه معرفی می کنیم و تا پنج سال با پرداخت بیمه حامی معلولان و کارگاه های خدمات دهنده هستیم.

وی در مورد تحصیل معلولان نیز گفت: با ارائه خدمات ۷۰ درصدی برای ادامه تحصیل معلولان رغبت بسیاری در آنان ایجاد شده است که حدود ۴۸ دانشجو در مقاطع مختلف در حال تحصیل می باشند.

عرفانیان با ابراز خرسندی از موفقیت طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در شهرستان گفت: از سال ۹۴ پوشش ۱۰۰ درصدی این برنامه در تربت جام به اجرا در آمده است که در قالب آن خدمات مناسب سازی فضای مسکونی، اشتغال روستاییان و آموزش در همه زمینه ها ارائه می شود.

انتهای پیام//م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.