سخنگوی ریاست اجرائیه افغانستان:

نمایندگان کمیسیون‌های انتخاباتی به زودی معرفی خواهند شد

پس از آن که رهبران حکومت وحدت ملی، مصاحبه سه روزه‌ای را با متقاضیان نمایندگان انتخاباتی انجام دادند، مسئولان در ریاست اجرائیه از معرفی اعضای جدید توسط رهبران حکومت خبر می‌دهند.

در هفته جاری، کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی معرفی خواهند شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه گفت رهبران حکومت وحدت ملی روند مصاحبه با نامزادان عضویت در کمیسیون های انتخاباتی را به پایان رسانده و به زودی اعضای جدیدی این کمیسیون معرفی خواهند شد.

آقای فیصل گفت که بر اساس تصامیم رهبران حکومت وحدت ملی، قرار است در هفته جاری، کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی معرفی شوند.

معاون سخنگوی ریاست اجرائیه خاطرنشان کرد کمیشنرهای جدید انتخاباتی بخشی از اصلاحات در نظام انتخاباتی است و این اصلاحات کمک خواهد کرد تا انتخابات آینده در کشور به گونه شفاف و سراسری برگزار شود.

به گفته او؛ تکمیل شدن این روند، به خاطر بهبود در برگزاری انتخابات شفاف در کشور است ولی نمی توان گفت که به گونه صد درصدی از تقلب در انتخابات جلوگیری می شود.

از سوی هم، برخی از مسوولان پیشین کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی، خوشبین اند که در کار کمیته گزینش کمیشنران انتخاباتی مداخله صورت نه گرفته است.

شاه سلطان عاکفی رییس پیشین کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی گفت میکانیزمی که رهبران حکومت برای گزینش کمیشنرها روی دست گرفته، در تاریخ افغانستان بی سابقه بوده است.

آقای عاکفی تاکید کرد که روند گزنیش کمیشنران شفاف بود و این امر، خوشبینی ها را در اصلاحات نظام انتخاباتی و برگزاری انتخابات شفاف به وجود آورده است.

کمیته گزینش، از میان ۷۰۰ متقاضی کمیشنرهای کمیسیون های انتخاباتی، ۲۱ نفر آن ها را به ارگ ریاست جمهوری معرفی کرد که به روز پنج شنبه، روند مصاحبه رییس جمهور با متقاضیان کمیشنرها نیر به پایان رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار