محکومیت دو ساله برای رئیس کانون روزنامه نگاران مصر

دادگاه کیفری قاهره، امروز رئیس کانون روزنامه ‌نگاران مصر و دو تن از همکاران او را به دو سال حبس محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از الیوم السابع، دادگاه کیفری قاهره امروز «یحیی قلاش» رئیس کانون روزنامه ‌نگاران مصر و «خالد البلشی» و «جمال عبدالرحیم» دو تن از همکاران او را، به دو سال حبس محکوم کرد.

دادگاه قاهره رئیس کانون روزنامه نگاران و دو تن از همکاران او را به اتهام پناه دادن به «عمرو بدر» و «محمود السقا» دو روزنامه ‌نگار مصری تحت تعقیب در ساختمان کانون روزنامه نگاران، محاکمه و اعلام کرده آن‌ها به افرادی که حکم قضایی علیه آن‌ها صادر شده، پناه داده بودند.

براساس این گزارش، این متهمان علاوه بر حکم زندان، به پرداخت غرامت 10 هزار پوند مصری محکوم شده‌اند.

عمرو بدر و محمود السقا چند ماه پیش بعد از توافق «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر با عربستان برای واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به ریاض، از مردم خواسته بودند در اعتراض به این توافق تظاهرات کنند.

این فراخوان با سرکوب از سوی دولت مصر مواجه شد و وزیر کشور مصر در ماه می دستور حمله به ساختمان اتحادیه روزنامه نگاران مصری برای بازداشت این دو روزنامه نگار را داد.
 
عمرو بدر در واکنش به حکم دادگاه،‌آن را حکمی سیاسی توصیف کرد و گفت: این حکم حامل پیامی علیه آزادی‌های عمومی و آزادی رسانه است.

«محمد البرادعی» مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دیپلمات مصری که در مهاجرت خودخواسته ‌ای در خارج از مصر به سر می‌برد در واکنش به این خبر در صفحه توییتر خود، زندانی کردن رئیس کانون روزنامه ‌نگاران را بی ‌قانونی در مصر توصیف کرد و گفت که این پرده دیگری از نمایشی پوچ است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار