احتمال تغییر موضع ترامپ درباره اطرافیانش/ ترامپ و رامنی با یکدیگر ملاقات کردند

ملاقات دونالد ترامپ و میت رامنی در روز شنبه، گمانه‌زنی‌ها درباره تغییر رویه ترامپ در انتخاب اعضای دولتش را افزایش داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – روز شنبه سعی کرد با ملاقات "میت رامنی" – فرماندار ماساچوست و نامزد جمهوری خواه در دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – روابط نزدیکتری را با وی آغاز کند. طی رقابت‌های انتخاباتی، دونالد ترامپ شدیدا از رامنی انتقاد کرده و وی را "حقه‌باز" و "کلاه‌بردار" خوانده بود.

یک روز پس از انتشار خبرها مبنی بر تصمیم ترامپ برای انتخاب محافظه‌کاران جمهوری‌خواه در پست‌های دولتی آمریکا، ملاقات ترامپ و رامنی می‌تواند نشان دهنده تغییر رویه رئیس جمهور منتخب آمریکا باشد. معلوم نیست که ترامپ به رامنی پیشنهاد فعالیت به عنوان وزیر خارجه آمریکا را داده است یا خیر. همچنین، مشخص نیست میت رامنی که در مسائل گوناگونی مانند تجارت آزاد و روسیه با دونالد ترامپ اختلاف دارد، پیشنهاد وی را خواهد پذیرفت یا خیر.

ملاقات ترامپ و رامنی حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید. پس از اتمام ملاقات، ترامپ به خبرنگاران گفت: "(این دیدار) بسیار خوب پیش رفت."

رامنی نیز ضمن خودداری از اظهار نظر درباره پذیرفتن منصبی در دولت ترامپ گفت: "ما گفتگوی مفصلی درباره شرایط کنونی جهان و منافع آمریکا در آن داشتیم. من از گفتگو با رئیس جمهور منتخب خرسندم و منتظر به قدرت رسیدن دولت وی هستم."

با این‌حال، ترامپ و رامنی در گذشته روابط پرتنشی داشته اند. پیشتر، میت رامنی اعلام کرده بود: "در صورتی که دونالد ترامپ به عنوان نامزد جمهوری خواهان معرفی شود، احتمال دستیابی آمریکا به آینده‌ای امن بسیار کاهش خواهد یافت." وی همچنین گفته بود ترامپ فردی خطرناک است و شخصیتی متزلزل دارد. وی همچنین به شخصیت ترامپ حمله کرده بود و گفته بود: "ترامپ مردی قلدر، طماع، فخرفروش، زن ستیز و هنرپیشه‌ای درجه سه است."

با این حال، گفته می‌شود در صورتی که میت رامنی به دولت ترامپ راه یابد، می‌تواند اندکی افکار محافظه‌کارانه اعضای کابینه ترامپ را تعدیل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار