بازدید رئیس جمعیت هلال احمر از قرارگاه مرزی مهران؛

ترخیص 52 زائر بیمار از بیمارستان های عراق/ اردوگاه اسکان اضطراری نقطه مرزی ایلام، آماده اسکان 20 هزار زائر/ افزوده شدن 3 بالگرد به ناوگان امدادی

رئیس جمعیت هلال احمر ظهر امروز از پایگاه مرزی مهران و قرارگاه هلال احمر در این استان بازدید کرده و از زحمات و تلاش های امدادگران در این استان تقدیر و تشکر کرد.

ترخیص 52 زائر بیمار بستری در بیمارستان های عراق/ اردوگاه اسکان اضطراری نقطه مرزی ایلام، آماده اسکان 20 هزار زائر/ افزوده شدن 3 بالگرد جدید به ناوگان امدادی کشوربه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید امیر محسن ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر ظهر در این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: تا کنون 200 هزار نفر از خدمات سرپایی هلال احمر استفاده کرده، 150 نفر در بیمارستان های عراق بستری و 52 زائر از بیمارستان های عراق مرخص شده اند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های ارائه خدمات در اربعین امسال تغییر کر، افزود: بر این اساس شاهد خدمات بهتری در اربعین امسال بودیم و به منظور آمادگی برای ارائه خدمات در هنگام بازگشت زائران، اردوگاه اسکان اضطراری با 500 تخته چادر و ظرفیت اسکان 20 هزار نفر در مرز مهران راه اندازی شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به انتقال هوایی 19 زائر تا کنون، اظهار کرد: روزهای نخست ارائه خدمت به زائران در عراق نگرانی هایی در زمینه دارو وجود داشت، اما با تدابیر اندیشیده شده، هیچ نگرانی در زمینه تامین دارو وجود ندارد.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگاران در زمینه تجهیز ایلام به بالگرد، بیان کرد: مقرر شده است که هر استانی که آشیانه و پد بالگرد را تامین کند، از بالگرد برخوردار شود و در صورت تحقق این امر در ایلام و تامین سه بالگرد دیگر از سوی هلال احمر، این استان حداقل 15 روز در ماه صاحب بالگرد خواهد شد.

ضیائی گفت: هم اکنون 23 فروند بالگرد برای پوشش امداد هوایی وجود دارد و سه بالگرد دیگر به این ناوگان اضافه خواهد شد و امیدواریم با این تعداد، پوشش امدادی جمعیت در کشور کامل شود.

وی با بیان اینکه بالگردها متعلق به استانی خاص نخواهد بود، تاکید کرد: هدف و برنامه ما این است که در هر استان یک بالگرد، مستقر داشته باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار