احداث 7.5 کیلومتر راه میانبرجهت بازگشت زوار در چذابه

مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان از احداث 7.5 کیلومتر راه در کمتر از72ساعت برای بازگشت زائران اربعینی در چذابه خبرداد.

احداث 7.5 کیلومتر راه میانبرجهت  بازگشت زوار در چذابهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،منوچهر رحمانی مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: نیروهای این اداره کل در یک اقدام جهادی در کمتر از 72ساعت یک راه دسترسی و میانبر برای بازگشت زائران اربعینی در چذابه احداث کردند.

وی اظهار داشت : پیرو بازدید روز جمعه استاندار خوزستان از وضعیت پایانه مرزی و نیز پارکینگ 50 هکتاری مرز چذابه و مشاهده مشکلاتی از قبیل کمبود ورودی ها و خروجی های پارکینگ تصمیم گرفته شد یک راه دسترسی از پشت این پارکینگ برای خروجی خودروها ایجاد شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان تصریح کرد: علی رغم نداشتن زمان به دلیل نزدیکی با ایام اربعین و زمان بازگشت زائران از کربلای معلی تمامی امکانات استان برای احداث این راه بسیج شده و از پشت این پارکینگ یک راه دسترسی به طول 7.5 کیلومتر ایجاد شد.

رحمانی افزود: 230 نفر از نیروهای عادی و متخصص این سازمان با استفاده از 100 وسیله نقلیه سنگین از قبیل لودر و بلدوزر توانستند خدمتی کوچک اما ارزنده به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه نمایند.

وی گفت: با توجه به استقبال کم نظیر عاشقان امام حسین(ع) از مرز چذابه برای رفتن به کربلای معلی علاوه بر اینکه پارکینگ 50 هکتاری این پایانه تکمیل گردید بلکه پارکینگهای ذخیره و حتی کناره های جاده اصلی منتهی به مرز هم مملو از خودروهای زائران شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بر همین اساس و طی نشستی با استاندار تاکید شد برای تسهیل در بازگشت زائران و نیز جلوگیری از قفل شدن ورودی و خروجی این پارکینگ و نیز روان کردن ترافیک این جاده احداث شود.

وی اضافه کرد: با ایجاد این راه هم از ضلع جنوبی و هم از ضلع شمالی امکان ورود و خروج خودروها به پارکینگ 50 هکتاری چذابه فراهم شد و زائران به راحتی می توانند از این دو جاده برای بازگشت به شهرهای خود بدون فوت وقت اقدام نمایند.

رحمانی بیان داشت :با احداث این راه که حدود 11 متر عرض دارد محور جدید چذابه - بستان -عبدالخان ایجاد و قطعا ترافیک مسیر بسیار روان خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) را افتخاری برای کارکنان این اداره کل دانست و گفت: از آغاز زمان پیاده روی اربعین تا کنون نیروهای این اداره کل با تمام توان برای خدمت کردن به زائران بسیج شده اند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.