هشدار لاگارد به ترامپ در خصوص لغو توافقنامه های تجاری آمریکا و کشورهای دیگر

رئیس صندوق بین المللی پول به رئیس جمهور منتخب آمریکا در خصوص لغو توافقنامه های تجاری واشینگتن با دیگر کشورها هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول در گفتگو با سی ان ان در پاسخ به تهدیدهای ترامپ مبنی بر بی اثر کردن توافقنامه های تجاری دولت اوباما گفت: اگر منظور او این است که به تجارت به معنی امروز آن نه بگوید و اما به تجارتی کلی که برای همه مردم و نه برای گروهی اندک سودآور باشد، بیندیشد و آن را بازنگری کند، رویکردی مثبت خواهد بود.

وی افزود: شنیده ام که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا برای بازنگری در توافقنامه تجاری با آمریکا اعلام آمادگی کرده است. همانگونه که می دانید شرکت ها در سراسر دنیا به شدت در هم تنیده شده اند و نمی توان تجارت را با نه گفتن به آن رد کرد و از بین برد. بلکه می توان با بررسی دوباره طرح هایی که سودآوری ندارند طرح تازه ای را درانداخت.

لاگارد در پاسخ به این ادعای ترامپ که آمریکا در هر قرارداد تجاری باید طرف برنده قصه باشد نیز به ضرب المثلی اشاره کرد که می گوید: یک دست صدا ندارد» و افزود: «هیچ توافقنامه ای یک سویه نیست. اگر توافقنامه هایی را که هم اکنون در مرحله پیش قرارداد هستند دوباره مورد بحث و گفتگو قرار بدهیم برای هر دو طرف سودآوری در پی خواهد داشت. توافقنامه یک سویه نمی شود.

پس از پیروزی دونالد ترامپ جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نظر می رسد بیشتر میراث به جا مانده از باراک اوبامای دموکرات در معرض خطر قرار دارد. همزمان با ورود ترامپ به کاخ سفید دو توافقنامه تجاری اوباما، یکی با کشورهای حوزه ی اقیانوس اطلس و دیگری با کشورهای حاشیه ی اقیانوس آرام، احتمالا لغو خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار