«چهره‌های آشنا» در نگارخانه آتشزاد

نمایشگاه «چهره‌های آشنا» بازآفرینی چهره‌های نام آشنایی است که ما هر روز به هر نحوی با آنها برخورد داریم.

«چهره‌های آشنا» در نگارخانه آتشزاد
به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتی است که هنر نقاشی از محتوای خاص خود در حال فاصله گرفتن و دور شدن است. در همپوشی‌هایش با موسیقی، ادبیات، سینما و تئاتر و غیره می‌بینیم که به دلیل عدم اشراف به مبانی این هنرها، هنرمند نقاش در تلاش است صرفا تلفیقی از چند هنر را در عرصه هنرهای تجسمی ارائه دهد.

حال آنکه آگاهی نسبی به حوزه‌های دیگری از هنرهای مورد اشاره، در حکم یک ضرورت است تا با بهره گیری از آن، بتوان به آفرینش یک مفهوم قابل استناد، اهتمام ورزید. مهم‌تر آنکه در این میان مورد بی توجهی و غفلت قرار گرفته و می‌گیرد، طراحی، تکنیک، رنگ و فرم؛ اساس نقاشی است که موجب می‌شود این هنر به کلی دگرگون شده و مبانی خود را از دست بدهد و متاسفانه پدیده‌هایی چون پرفورمانس، ویدئو آرت و امثال آن نیز این حرکت را شتاب داده است.

افشین بیاناتی، هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون برگزاری نمایشگاه «چهره‌های آشنا» گفت: آنچه پیش روی خود در این نمایشگاه مشاهده می‌کنید، باز آفرینی چهره های نام آشنایی است که ما هر روز به نوعی، حداقل در رسانه‌ها یکی از آنان را می‌بینیم و یا نامشان را می شنویم و یا مطلب و خبری از آنان را می خوانیم. یا هنگام رفتن سر کار یا عبور از خیابان در بیلبورد یا پوسترهای تبلیغاتی با آنها برخورد داریم. این خاصیت ستاره بودن است. آنها را نمی شود لمس کرد ولی گاهی بیشتر از افراد خانواده خود خبر و تصویر از آنها می‌بینیم و می‌شنویم. این حس دوگانه عجیبی است؛ دوری و نزدیکی بیش از اندازه به آنها.

وی در ادامه افزود: حال که من شانس این را داسته ام که به دلایل کاری به بعضی از این چهره‌های دوست داشتنی نزدیک شوم و به شکل ملموس با آنها در ارتباط باشم، تصمیم گرفتم تعدادی از این چهره‌های شاخص را به نقش درآورم و با تکنیکی، برش‌هایی از تلاش آنان در عرصه‌های هنر و فرهنگ را با طرح تلفیق نمایم تا شاید به شکلی نو نوازشگر چشمان مخاطب باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند اگر بخواهم تمام این صورت های آشنای نازنین را بر دیوار به نمایش درآورم، نیاز به نگارخانه‌ای به وسعت شهر خواهم داشت لیکن در این برهه زمانی این تلاش کوچک را از من پذیرا باشید.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار