اراک؛

کلاهبرداری با هويت جعلی در يکی از شبکه‌های اجتماعی

شخصی که در يکی از شبکه‌های اجتماعی با هويت جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد شناسايي و دستگير شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سرگرد "مصطفی نوروزی" رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در پی شکايت يکی از شهروندان اراکی مبنی بر کلاهبرداری و اخاذی اينترنتی از اين شهروند در فضای مجازی، موضوع مورد پيگيری کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در تحقيقات اوليه پليس مشخص شد فردي ناشناس در فضاي مجازی با شاکی ارتباط برقرار کرده و اين فرد با جلب اعتماد شاکی، درخواست واريز مبلغی را کرده و مالباخته نيز وجه را به حساب او واريز کرده است.
اين مقام انتظامی بيان داشت: در ادامه تحقيقات پليس مشخص شد متهم با درج مطالبی غير اخلاقی در يکی از شبکه‌های اجتماعی باعث اغفال برخی کاربران شده و با تطميع و ترغيب اين افراد اقدام به کلاهبرداری می کرده است.
سرگرد" نوروزی "با اشاره به شناسايی متهم در تحقيقات کارشناسان پليس فتا بيان داشت: متهم به اين پليس احضار و در بازجويی های صورت گرفته به کلاهبرداری از برخی کاربران شبکه‌های مجازی با هويت جعلی به بهانه کسب منافع مالي اعتراف کرد.
رئيس پليس فتا استان اظهار داشت: متهم پس از تشکيل پرونده به مراجع قضايی معرفي شد.
سرگرد نوروزی از شهروندان خواست در صورت استفاده از فضاي مجازی از اعتماد به افراد ناشناس پرهيز کرده به هر درخواستی پاسخ ندهند چراکه گاهاً هويت افراد در شبکه‌های اجتماعی جعلی بوده و بزهکاران از اين طريق نسبت به پيشبرد اهداف مجرمانه خود اقدام مي‌نمايند.
رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان مركزی تاكيد كرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مجرمانه مراتب را از طريق سايت اينترنتی پليس فتا به آدرس www. cyberpolice.ir به پليس اطلاع دهند.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.