آنکارا: ممنوعیت پخش اذان در بیت المقدس، غیرقابل قبول و توهین‌آمیز است

ترکیه اقدام پارلمان رژیم صهیونیستی در ممنوعیت پخش اذان در مساجد سرزمین‌های اشغالی و بیت المقدس را غیرقابل قبول و توهین‌آمیز خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، ترکیه روز گذشته اعلام کرد اقدام پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) درباره ممنوعیت پخش اذان در مساجد "غیرقابل قبول" و "توهین‌آمیز" است. 

آنکارا و تل‌آویو اوایل سال میلادی جاری به روابط پرتنش خود پایان دادند و سفرای خود را معرفی کردند. با این وجود، زمینه‌های تنش میان دو طرف همچنان باقی مانده است. 
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این طرح حمایت کرده است و در صورت تصویب نهایی، مسلمانان سرزمین‌های اشغالی و جمعیت 300 هزار نفری فلسطینی‌ها در شرق بیت المقدس مشمول این طرح می‌شوند. 

نومان کورتولموش، جانشین نخست وزیر ترکیه در این باره گفت: قرن‌هاست مسلمانان با صدای اذان، کلیساها با صدای ناقوس و یهودیان با عبادتشان در کنار یکدیگر در بیت المقدس زندگی کرده‌اند. ممنوعیت پخش اذان موضوعی غیرقابل مصالحه و به طور کامل غیرقابل قبول است. این اتفاق توهینی به فرهنگ، تاریخ گذشته بیت المقدس و آزادی‌های دینی است. 

پس از شکایت یهودیان ساکن شرق بیت المقدس از صدای اذان مساجد مسلمانان، لایحه ممنوعیت پخش اذان در مساجد مسلمانان سرزمین‌های اشغالی در کنست تصویب شد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار