همدان؛

تکمیل سدهای همدان نیازمند ۸۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: تکمیل طرح های آبرسانی و سدهای استان همدان افزون بر هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد رالا اعتبار نیاز دارد.

تکمیل سدهای همدان نیازمند ۸۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مرتضی عزالدین گفت: عملیات اجرایی سدهای نعمت آباد، سرابی، کلان، شنجور، گرین و آلان در حال اجرا بوده و تا پایان سالجاری نیز عملیات ساخت سد خرم رود آغاز می شود.

وی درباره اجرای سه طرح آبرسانی مهم در همدان گفت: طرح آبرسانی از زنجان به همدان، سد کلان به ملایر و سد سرابی به تویسرکان و سرکان نقش بسزایی در جبران کمبود منابع آبی دارد.

مدیر عامل آب منطقه ای همدان افزود: تکمیل طرح های آبرسانی و سدهای در حال احداث هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد رالد اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با تزریق اعتبار بتوان چهار سد کلان، سرابی، شنجور و نعمت آباد را تا سال آینده بهره برداری کرد.

عزالدین اظهار داشت: در راستای شتاب بخشیدن به طرح های عمرانی، تصفیه خانه های ملایر و تویسرکان با سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش BOT در حال احداث است.

وی درباره راهکارهای دولت برای تأمین نقدینگی مورد نیاز تکمیل طرح های عمرانی گفت: بخشی از اعتبارات از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تامین می شود که این امر مورد استقبال پیمانکاران قرار گرفته است.

مدیرعامل آب منطقه ای همدان گفت: تغذیه مصنوعی نقش ویژه ای در تجدید منابع آبی زیرزمینی دارد و امسال بیش از هفت میلیون متر مکعب آب از این طریق ذخیره شده است.

انتهای پیام/ ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.