سردار نقدی:

رکن اصلی مقابله با دشمنان قدرت علم است/اسلام بدون مبارزه با طاغوت اسلام نیست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:اسلام بدون مبارزه با طاغوت اسلام نیست و مسلمان بودن نه گفتن به طاغوت‌ها است.

رکن اصلی مقابله با دشمنان قدرت علم است/اسلام بدون مبارزه با طاغوت اسلام نیستبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سردار محمدرضا نقدی در همایش تجلیل از جهادگران عرصه علم و پژوهش و فناوری که عصر امروز سه‌شنبه 2 آذرماه در دانشگاه شریف برگزار شد اظهار داشت: امروز 28 سال از فرمان تاریخی امام(ره) برای تشکیل بسیج می‌گذرد؛ دفاع از اسلام و پاسداری از اصول نه شرقی و نه غربی انقلاب اسلامی مهمترین مطلبی است که باید از آن گفت.
 
وی افزود: دفاع از اسلام یعنی دفاع از حقیقت ناب و بیان اسلام آن طور که قرآن و اهل بیت به ما آموختند و ما باید از آموزه‌های قرآن تبعیت کنیم. قرآن تکلیف ما را در همه امور روشن کرده است. روشن است که تکلیف ما در قرآن آمده و داستان تمام انبیاء الهی در مقابل طاغوت‌های دوران خودشان که حتی با دستان خالی در مقابل آنها ایستادگی می‌کردند این تکلیف را برای آشکار می‌کند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امروز دانشجوی بسیجی ما اگر بخواهد به تکلیف خودش در دفاع از اسلام عمل کند می‌بایست پرچم مبارزه با ظلم را در دستانش نگه دارد.

وی ادامه داد: اسلام بدون مبارزه با طاغوت اسلام نیست و مسلمان بودن نه گفتن به طاغوت‌ها است، باید پرچم نه گفتن در مقابل طاغوت را برافراشته و از اصول نه شرقی و نه غربی پاسداری کنیم. چراکه اولین کلمه شعار ملت ایران در تمام دوران مبارزه با طاغوت بوده و پاسداری از اصول نه شرقی و نه غربی یکی از ارکانش پاسداری از استقلال کشور است.
 
سردار نقدی گفت: امروز دانشگاه باید در مقابل کسانی که با تئوری‌های بی‌پایه و اساس می خواهند اصل استقلال ما را زیر سوال می‌برند بایستند و از این اصل پاسداری کنند، استقلال یعنی آزادی دسته جمعی یک ملت برای تصمیم‌گیری در مورد خوشان؛ و اینکه منتظر سرنوشت فلان کشور نشود.
 
وی افزود: پاسداری از اصول نه شرقی و نه غربی تکلیف امروز دانشجویی بسیجی ما است و ما باید مقدمه آن را تعیین کنیم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: وقتی می‌خواهید در مقابل زورگویان ایستادگی کنید باید زور و قدرت داشته باشید تا بتوانید از آرمان‌های خود حفاظت و بر آنان غلبه کنید همان طور که امام(ره) فرمودند اگر تفکر بسیجی بر کشور سایه افکند این کشور می‌تواند مسیر سعادت را طی کند.
 
وی با عنوان اینکه دشمنان پیچیده‌ترین امکانات در اختیارشان است ادامه داد: ما هر لحظه در حال تهدیدیم، رکن اصلی مقابله با دشمنان قدرت علم است و ما باید به جهاد علمی برخیزیم، برای در امان بودن، در امنیت بودن و حفظ استقلال باید به بالاترین رتبه‌های علمی رسیده و تلاش کنیم چراکه زیربنای همه علوم، علوم انسانی است و نظریه‌های علوم انسانی باید مبتنی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.
 
سردار نقدی با بیان اینکه جهاد ما باید شبانه روزی باشد افزود: ما باید به طور شبانه روزی به تولید علم و دانش و پژوهش بپردازیم تا به بالاترین نقطه علمی دست پیدا کرده و نقش جوانان می‌تواند موثر باشد جوانان باید دست به قلم برده و با مطالعه و پژوهش مرزهای دانش را بشکنند.
 
وی افزود: دانشگاه‌ها باید به صحنه بیایند و مسائل را حل کنند که به دیگران سود برسانید و پاسداری از اصول نه شرقی و نه غربی لازمه به قدرت است و قدرت علم می‌خواهد این کار یک جهاد علمی است عرصه علمی را نباید دستکم بگیریم و باید وقت بگذاریم روزی 18 ساعت مطالعه برای کسی که در عرصه علمی وارد شده زیاد نیست و در سختی‌ها می‌شود نتیجه گرفت.
 
وی با عنوان اینکه آمریکا منفورترین کشور در جهان است ادامه داد: هر کسی می‌خواهد آمریکا بشناسد باید مناظره آن دو کاندیدا را خوب گوش کند، آقای ترامپ در مناظره‌ها می‌گفت هفتاد نفر زیر خط فقر قرار دارند، اوباما در سخنرانی ژانویه امسال خود می گفت که از 11 سپتامبر تا به امروز 450 نفر در آمریکا با سلاح گرم کشته شدند هفتاد درصد مردم در آمریکا ازدواج رسمی نمی‌کنند و آن سی درصدی که ازدواج می‌کنند 70 درصدشان طلاق می‌گیرند.
 
وی افزود: از لحاظ عدالت رئیس جمهور موجود در کاخ سفید می‌گوید که 99 درصد ثروت ما در دست یک درصد جامعه ما است و تئوری‌های غربی دیگر جواب نمی‌دهد. روزی امام(ره) فرمودند که من صدای شکسته شدن کمونیسم را می‌شنوم.
 
وی با عنوان اینکه آن ته مانده اقتصاد آمریکا از انحصارات علمی است عنوان کرد: آنها در هیچ یک از عوامل تولید دست برتر نیستند، همه چیز در انجا گران است و شعارهای آقای ترامپ حرف‌های بی‌خودی است.
 
سردار نقدی در پایان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید نفس آمریکا را بگیرید به حوزه دانش‌بنیان وارد شوید و انحصار دانش‌بنیان را از دست آنها دربیاورید، این خودش هم یک مبارزه است ما باید تولید داشته باشیم و ارتباط دانشگاه و صنعت که بارها از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده باید مسئله جدی تلقی شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار