نمایندگاه پارلمان اروپا: مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا باید فوراً متوقف شود

در پی ادامه روند سرکوب‌گری‌ها در ترکیه، گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا خواستار توافق مذاکرات پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا شدند.

نمایندگاه پارلمان اروپا: مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا باید فوراً متوقف شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی‌وی، گروهی از نمایندگان مجلس اروپا با استناد به آنچه آن‌ها نگرانی‌ها در مورد وضع حقوق بشر در ترکیه اعلام کرده‌اند، خواستار توقف فوری مذاکرات برای عضویت این کشور در اتحادیۀ اروپا شدند.

این نمایندگان در جلسۀ روز سه‌شنبه هشدار دادند که یک «مستبد» ترکیه را رهبری می‌‌کند که همراه با «روس‌ها و آمریکایی‌ها» به دنبال «نابودی» اتحادیۀ اروپا است.

قانون‌گذاران اروپایی تأکید کردند تا زمانی که ترکیه تلاش‌های جدی‌تری برای برآورده کردن شرایط اتحادیۀ اروپا انجام نداده است، هرگونه مذاکره دربارۀ الحاق این کشور به اتحادیۀ اروپا متوقف شود.

مانفرد وبر، رهبر حزب راست میانه‌روی مردم اروپا، گفت: «پیام ما به ترکیه بسیار روشن است: مذاکرات الحاق باید فوراً متوقف شود.»

جیانی پیتلا، رهبر فراکسیون سوسیالیست‌ها در مجلس اروپا، نیز گفت: «ترکیه تحت رهبری اردوغان بیشتر و بیشتر به سمت یک رژیم اقتدارگرا پیش می‌رود.»

بااین‌حال، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مواضع ملایم‌تری در قبال ترکیه اتخاذ کرده است.

موگرینی گفته است: «من فکر می‌کنم بهترین راه برای تقویت دموکراسی در ترکیه، تعامل با آن و باز نگه‌داشتن راه‌های گفتگوست.»

وی در جلسۀ مجلس اروپا افزود: «اگر روند الحاق به پایان برسد، به اعتقاد من هر دو طرف بازی را خواهند باخت.»

ترکیه از دهۀ 1960 تلاش خود را برای پیوستن به اتحادیۀ اروپا آغاز کرد، هرچند مذاکرات رسمی در این زمینه از سال 2005 آغاز شده است.

آنکارا و اتحادیۀ اروپا تاکنون توانسته‌اند تنها 16 فصل از 35 فصل اختلافات خود برای لغو روادید و تسریع فرایند عضویت را حل‌وفصل کنند.

اتحادیۀ اروپا از سرکوب منتقدان در ترکیه، به‌ویژه پس از کودتای نافرجام اخیر در این کشور، به‌شدت انتقاد کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریمیان
۰۹:۳۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
آخه ترکیه روچه به اروپا..دل ایرانی هابه یه ترکیه رفتن خوشه که اگه اونم اروپایی بشه درش به روی ایرانیهابسته میشه..
آخرین اخبار