عضویت ایران در باشگاه جهانی گداخت/ رشد 4 برابری ارسال آثار به جشنواره زیست فناوری

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از عضویت ایران در باشگاه جهانی گداخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی زرافشان معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سومین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری با اشاره به اینکه از 15 سال گذتشته مباحث زیست فناوری به کتاب های دانش آموزان ورود پیدا کرده، گفت: در طول این سال ها مسیرهای مختلفی را طی کرده و به حوزه زیست فناوری تنوع مختلفی داده شده است از جمله آنکه طی 6 سال گذشته جشنواره زیست فناوری را بصورت 2 سالانه برگزار کرده ایم.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته ما شاهد اثربخشی زیست فناوری بوده ایم به طوری که طی این سال ها آثار ارسال شده به جشنواره از هزار به 4 هزار رشد داشته است و در این بخش همکاری آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری بسیار موثر بوده است.

زرافشان با اشاره به اینکه از گذشته دور این باور وجود داشته که ظرفیت علمی دانش آموزان بیش از محدوده کتاب و درس ها خلاصه می شودعنوان کرد: این موضوع باعث شد که فانی معاون اسبق دوره متوسطه در سال 81 اقدام به تاسیس پژوهش سراها در تمامی مناطق استان کرد.

وی با اشاره به اینکه از زمان تاسیس این پژوهش سراها رشد علمی کشور در حوزه زیست فناوری بسیار چشمگیر بوده است، اظهار داشت: اکنون 640 پژوهشسرا مجهز به سیستم نانو هستند.

معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفته است که از سال ششم ابتدایی درس تفکر و پژوهش را وارد کتب دانش آموزان کند و همین موضوع فرصت را برای کشف استعدادهای برتر دانش آموزان فراهم می کند.

زرافشان افزود : طی جلساتی که برگزار شده تصمیم براین شد که آزمایشگاه های پلاسما را ایجاد و دانش آموزان را وارد این عرصه جدید علمی نماییم.

معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای مهم علمی برجام به عضویت درآمدن کشور ایران در باشگاه جهانی گداخت است گفت: در این باشگاه تنها کشورهای برتر جهان عضو هستند.

وی در خصوص باشگاه گداخت گفت: با استفاده از دانش پلاسما می توانیم تولید انرژی از طریق گداخت و بصورت انرژی پاک، استفاده نماییم.

زرافشان یادآورشد: اکنون ما شاهد ثبت اختراعات بسیار توسط دانش آموزان هستیم که امیدواریم با استفاده از پژوهش‌سراها میزان اختراعات دانش آموزان چندین برابر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار