خشم فعالان حقوق بشر انگلیسی از پنهان‌کاری در روابط پلیس لندن

دولت انگلیس متهم به پنهان‌کاری "تکان دهنده" در خصوص آموزش به نیروهای پلیس بحرین و عربستان شده است.

خشم فعالان حقوق بشر انگلیسی از پنهان‌کاری در روابط پلیس لندنبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، فعالان یک سازمان حقوق بشر انگلیسی موسوم به ریپریو، از اجتناب انگلیس برای انتشار جزییات روابط پلیس انگلیس و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، انتقاد کرد.

این انتقادها پس از آن مطرح شد که شورای روسای پلیس ملی انگلیس، از انتشار اطلاعات در خصوص آموزش به افسران پلیس عربستان و بحرین خوددرای کرد، در حالی که این شورا پیش از این اذعان کرده بود چنین اقداماتی موجب خطرات علیه حقوق بشر می‌شود.

فعالان این سازمان حقوق بشر اعلام کردند شورای روسای پلیس انگلیس از ارائه این اطلاعات خودداری می‌کند، زیرا از ایجاد خدشه به روابط با هم‌پیمانان خود در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بیمناک است.

اوایل سال جاری میلادی، شورای روسای پلیس انگلیس به این سازمان اعلام کرد در پس انتشار بخش‌های خاصی از اطلاعات مربوط به این برنامه‌های آموزشی، "خطای انسانی" وجود داشته و این اطلاعات نباید افشا می‌شده‌اند.     

کالج آموزش مهارت های پلیس انگلیس، که بسیاری از طرح‌های آموزشی پلیس این کشور را در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هدایت می‌کند، نیز در ماه ژوئن و پس از اذعان به اینکه برنامه‌های آموزشی خود در عربستان را برای شناسایی افرادی انجام داده که بعدا شکنجه شدند، مورد انتقاد قرار گرفت.

این در حالی است که از ژانویه 2015، روسای پلیس انگلیس 10 پروژه را برای آموزش نیروهای خارجی در کشورهایی که با مشکلات حقوق بشری مواجه هستند، پذیرفته‌اند.

براساس این گزارش، سه مورد از این ده پروژه مربوط به عربستان و دو مورد نیز مربوط به بحرین است.

این مسئله سوالاتی را در این باره که چگونه آموزش نیروهای پلیس خارجی از سوی انگلیس می‌تواند منجر به دستگیری افرادی شود که بعدا شکنجه می‌شوند یا مسایل حقوق بشر در خصوص آنها نادیده گرفته می‌شود، مطرح می‌کند.

مایا فوآ، رئیس سازمان حقوق بشر ریپریو در این خصوص اظهار داشت: پنهان‌کاری در خصوص آنچه که پلیس انگلیس به رژیم‌های سرکوبگر آموزش می‌دهد، بسیار تکان دهنده است و خطر جدی وجود دارد که این آموزش به دستگیری و اعدام معترضان به دولت های عربستان، بحرین و کشورهای دیگر دامن بزند.

وی افزود: اگر هدف دولت انگلیس حمایت از حقوق بشر است، باید مانع از این پنهان‌کاری شود و در خصوص آموزش‌هایی که ارائه می‌دهد، شفاف سازی کند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار