در برنامه گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:

بسیج دانشجویی باید مدافع اسلام و پاسدار اصول نه غربی نه شرقی باشد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی موضوع بسیج به عنوان لشگر انقلاب اسلامی پرداخت.

بسیجیان در حال پاسداری از مرزهای کشور هستند/بسیج دانشجویی باید پاسدار اصول نه غربی و نه شرقی باشد
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  موضوع بسیج لشگر انقلاب اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور سردار "محمد رضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سردار نقدی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون جایگاه والای بسیج در انقلاب اسلامی گفت: همه بسیجیان آماده به خدمت هستند اما میزان تلاش آنها متفاوت است به طوری که، برخی در لحظه آماده حضور در میدان رزم هستند و برخی دیگر نیز زمان آماده شدنشان برای کارهای گسترده طول می کشد .

مسئولين باید سعه صدر بیشتری در پیش بگیرند

وی با تاکید بر اینکه،  بسیج دانشجویی و طلبه باید مدافع اسلام و پاسدار اصول نه غربی نه شرقی باشد اظهار داشت: بسیج دانشجویی باید با نشاط مسائل را مطالبه کند و از سوی دیگر ، مسوؤلین باید سعه صدر بیشتری را در پیش بگیرند و از ظرفیت بالای بسیج دانشجویی استفاده کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه، مدیران باید به نصیحت و تذکر نیروی بسیجی دلسوز کشور گوش دهند  افزود : اما نظام دیوان سالار این اجازه را به مردم و از جمله به نیروی بسیج دانشجویی نمی دهد.

وی با بیان اینکه، لباس، تجهیزات و لوازم رزم بسیجیان در چند لایه تعریف می شود خاطرنشان کرد: لایه اول و دوم گردان امام حسین،  لایه سوم گردان عاشورا  و در نهایت گردان الزهرا است که آمادگی آنها در دنیا بی نظیر قلمداد می شود.

2 هزار و500 گردان رزمی داریم

سردار نقدی با اشاره به اینکه، 2 هزار و500 گردان رزمی داریم گفت: همه بسیجیان کشور از آمادگی لازم برخوردار هستند لذا در حوزه اقتصاد مقاومتی قدم های بلندی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه،  کارهای علمی و میدانی خوبی از سوی بسیجیان صورت گرفته که آنها را به دولت و دستگاه ها ارائه کرده ایم ادامه داد: در حوزه فرهنگی بسیجیان فوق العاده کار کرده اند و همچنین در عرصه نظامی و رزمی از تجربه بالایی برخوردار هستند و  بسیاری از امور به صورت خودجوش از سوی این افراد صورت می گیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد:  بسیجی ها در دمای منهای20 درجه و دمای بالای 55 درجه در حال پاسداری از مرزهای کشور هستند و مانع از بروز ناامنی می شوند.

محمد امین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی گفت: بسیج دانشجویی فضا را برای حرکت تخصصی و پیش برنده انقلاب اسلامی آماده کرده است.

وی با بیان اینکه، رابطه بسیج دانشجویی با مسوؤلین دچار مشکل است افزود:  این در حالی است که ما توانسته ایم در بسیاری از چالش ها از جمله  مدیریت شهری، قرارداد های موسوم به برجام و قرارداد های نفتی نگاه تخصصی به موضوعات داشته باشیم.

جایگاه نخبگي بسیج دانشجویی گاها به رسمیت شناخته نمی شود 

سلیمی خاطرنشان کرد:  متاسفانه جایگاه نخبگي بسیج دانشجویی گاها به رسمیت شناخته نمی شود و غافل شدن از این ظرفیت تبعات خوبی نخواهد داشت.

حشمتيان دبیر شورای سیاستگذاری بسیج دانش آموزی در ادامه این برنامه گفت: برنامه های بسیج دانش آموزی در محورهای علمی، فرهنگی، تربیتی، آموزشی - دفاعی  و محرومیت زدایی است.

وی با بیان اینکه،  شورای عالی سیاست گذاری بسیج دانش آموزی ترکیبی از اندیشمندان تعلیم و تربیت و اندیشمندان بسیج است که فعالیت ها و برنامه ها را رصد می کنند ادامه داد: کار در حوزه دانش آموزان به صورت تربیتی و فرهنگی است لذا نیازمند بودجه و سرمایه گذاری های لازم هستیم.

حشمتيان با اشاره به اینکه، سفر دانش آموزی راهیان نور از 10 مهر ماه شروع شده است افزود: تاکنون 300 هزار دانش آموز با هماهنگی آموزش و پرورش به این سفر مقدس اعزام شده اند.

بودجه خیلی محدودی در اختیار بسیج است

سردار نقدی با بیان اینکه باتوجه به تنوع و گستردگی کارها بودجه محدودی در اختیار بسیج قرار دارد که باید از دولت خواست قدری به بودجه بسیج اعتنا کندگفت: سال گذشته، شاید نسبت به همه دستگاه ها، افزایش بودجه ما کمتر بوده و باتوجه به اینکه هم تاکنون در فصل بودجه نویسی قرار داریم امیدواریم دولت عنایت کند تا بتوانیم توجه بیشتری به بسیج دانشجویی داشته باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه بیشتر از نیمی مساجدمان برای نوجوانان روحانی ندارند گفت: این کمبودی است که وجود دارد و توسعه نامتوازن در این بخش اتفاق افتاده، بدین معنی که مدارس و دانشگاه ها اضافه شده اند ولی حوزه های علمیه کشور متناسب با آن ها افزایش پیدا نکرده است.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: چه اشکالی دارد که در هر شهرستانی یکی از مدارس بزرگمان را تبدیل به حوزه علمیه کنیم، هم اکنون چقدر فارغ التحصیل به جامعه می دهیم که به آن ها نیاز نداریم، برخی رشته ها به نسبت زیادی فارغ التحصیل بیکار دارند لذا وقتی روحانی نیاز داریم چرا برای تربیت روحانی کم بگذاریم.

سردار نقدی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص بحث اندیشه ورزی   و برنامه های این سازمان در این رابطه بیان داشت: این کار را با عنوان دیگری شروع کردیم که البته باید تحولات کیفی در آن ایجاد کنیم تا مطالبه مقام معظم رهبری عینا محقق شود.


وی ادامه داد: سال هاست که شوراهای اقشار را تشکیل دادیم که در آن هر قشری در شهرستان و استان خود شورا دارد که خبرگان آن قشر در آن شوراها تجمع می کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه باید شوراهای اقشار را با قدری تحولات کیفی باید به شوراهای اندیشه ورز تبدیل کنیم گفت: جمعی از دانش آموزان بسیجی که امروز محضر رهبر شرف یاب شدند، شوراهای اندیشه ورزی و همفکری کل دانش آموزان کشور بودند که تقریبا سیصد و بیست نفر هستند و نمایندگان کل دانش آموزان کشور محسوب می شوند.

وی افزود: تشکیلاتی با عظمت ده ها میلیون عضو را نمی توان تنها با یک ستاد کوچک اداره کرد لذا همانطور که رهبر فرموده اند هر بخشی از بسیج با دارای یک مغز باشد که مسائل محلی خود را در هماهنگی با مغز مرکز هدایت کند.


سردار نقدی در رابطه با طرح صالحین نیز اظهار داشت: بسیج دانش آموزی مشکلی دارد که حضرت آقا نیز آن را مطالعه کرده اند که هنوز پیاده نشده است و مشکل این است که باید فرصتی برای فعالیت های انقلابی به دانش آموزان در مدارس داده شود و مدرسه فقط به درس و کلاس خلاصه نشود و باید راجع به آن فکر کرد.

وی در بخش دیگری از این برنامه به تهدیدات حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: تهدیدات در حوزه امنیتی کاهش پیدا کرده ولی در عوض تهدیدات فرهنگی افزایش پیدا کرده است، سی سال است که زیر تهاجم سنگین فرهنگی دشمن هستیم و نزدیک به دویست شبکه ماهواره ای مفاسد اخلاقی را ترویج می کنند.

بسیج سازندگی با سرعت در حال پیشرفت است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره وضعیت بسیج سازندگی در کشور نیز عنوان کرد: بسیج سازندگی با سرعت در حال پیشرفت است، پنج سال پیش هشتصد گروه جهادی داشتیم که این رقم هم اکنون به شش هزار و ششصد گروه جهادی رسیده که با شناسنامه در کشور فعال هستند.

بسیج سازندگی ظرف سه سال گذشته نزدیک به دویست و سی هزار شغل در کشور ایجاد کرده است

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی در عرصه خدمت رسانی به محرومین و اقتصاد مقاومتی کارهای بسیار گسترده ای انجام داده گفت: بسیج سازندگی ظرف سه سال گذشته توانسته است بدون یک ریال تحمیل بودجه به دولت نزدیک به دویست و سی هزار شغل در کشور ایجاد کند.

سردار نقدی همچنین درباره اقدامات این سازمان در جبهه مقابله با نفوذ بیگانه نیز بیانداشت: برنامه ترویج خط مقاومت در بسیج دنبال می شود و روشنگری هایی که در مدارس، مساجد و دانشگاهها صورت می گیرد مهمترین راه مقابله با خط نفوذ است.

ريیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین با بیان اینکه جاده فضای مجازی در سال های ۸۸ و ۸۹ ، یک جاده یک طرفه و در دست معارضین انقلاب بود گفت: سایت های زیادی از انقلاب اسلامی و ارزش های آن دفاع می کنند، ضمن اینکه تلاش هایی برای ایجاد شبکه های اجتماعی بومی صورت گرفته که یکی پس از دیگری رویش و جای خود را باز می کنند و انشالادر این فضا، غلبه ای را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

امروز فرمول بسیج و مقاومت جواب داده و یک الگوی الهام بخش برای دنیا شده است


وی در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید براینکه بعد از گذشت سی و هفت سال از انقلاب اسلامی ، فرمول بسیج و مقاومت جواب داده و یک الگوی الهام بخش برای دنیا شده گفت: از تمام کشورهای منطقه نزد ما می آیند، الگو می گیرند و تلاش می کنند که الگوی بسیج را در کشورهایشان پیاده کنند.

در بخش دیگری از گفتگوی ویژه خبری امشب محمد رییس زاده، رئیس سازمان جامعه پزشکی کشور نیز در تماس تلفنی با این برنامه گفت: عمده فعالیت ما در این سازمان استفاده از ظرفیت و پتانسیل مقدس و عظیم روحیه ای جهادی و بسیجی اعضای جامعه پزشکی کشور است که در راستای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق کمتر برخوردار مناطق مرزی و صعب العبور در حال انجام است.

وی اظهار داشت: عمده مشکل ما این است که توان لجستیکی و سازماندهی مان، پا به پای شور و اشتیاق اعضای بسیج جامعه پزشکی کشور نیست.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار