کرمانشاه؛

ويزا و رواديد نيازمند بازنگری

جانشين فرمانده نيروی انتظامي کشور با اشاره به تحليل آسيب شناسی هاي اربعين گفت: مهمترين آسيب، موضوع اخذ ويزا و رواديد است که نيازمند بازنگری جدی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛"اسکندر مؤمنی" گفت : کمبود گذرگاه های مرزی برای سفر به کشور عراق که با توجه به استقبال زياد هموطنان برای شرکت در مراسم اربعين، سه مرز "مهران"، "چزابه" و "شلمچه" همرا بوده سال آينده پاسخگوی حضور ميليونی مردم نخواهد بود و حداقل دو گذرگاه ديگر بايد ايجاد شود.

مؤمنی عنوان کرد: عبور دو ميليون زائر از سه گذرگاه کار دشواري بود و ضرورت بازگشايی دو مرز "سومار" و "خسروي" براي سال آينده بيشتر احساس مي شود و در صورت عدم بازگشايی با مشکل جدی روبه رو خواهيم شد.

وي با بيان اينکه زيرساخت هاي شهرستان "قصرشيرين" فراهم است، گفت: شهرهاي مرزي "چيلات"، "چنگوله" و "سومار" در حال حاضر از لحاظ زيرساخت ها مناسب نيستند، اما در صورت تصميم گيري، باید براي ايجاد شرايط مطلوب همت و تلاش شود و فرصت زماني يک سال مي تواند نواقص را برطرف کند.

وي به عملکرد نيروي انتظامي در انجام مأموريت ها و نيز وظايف تعيين شده در اربعين امسال هم اشاره کرد و گفت: ناجا با همه توان به ميدان آمد و پليس مرزباني، پليس پيشگيري، يگان ويژه، پليس راه، پليس راهور، يگان امداد، پليس امنيت، پليس گذرنامه و فرماندهي هاي انتظامي استان ها به ويژه استان هاي ايلام، خوزستان و همچنين استان هاي همجوار کرمانشاه، لرستان و همدان انجام خدمت کردند و هر آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند که بدون حادثه ضد امنيتي اين حماسه بزرگ شکل گيرد و به فرجام خود نزديک شود.

جانشين فرمانده ناجا يکي از دلايل حضور در استان کرمانشاه را تشکر از زحمات فرمانده انتظامي استان و همکاران وي عنوان کرد و افزود: مديريت و کنترل ترافيک در اين استان، ايجاد محدوديت هاي ترافيکي و حتي بستن جاده ها کار بسيار بزرگ و مهمي بود و اقدامات اين فرماندهي در حضور زوار اربعين در مرز مهران تأثيرگذار واقع شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ایرانی
۱۱:۱۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۵
مرز چیلات نسبت به سایر مرزها به عتبات عالیات نزدیکتر و مرز مناسبی از نظر امنیتی می باشد .امیدواریم سال آینده این مرز باز شود تا مشکلات زائرین آقا اباعبداله کمتر شود.
آخرین اخبار