یک کارگردان جوان:

جوانان موفق، مسائل تئوری را با تجربه عملی درهم می‌آمیزند

تجربه عملی مکمل مسایل تئوری بوده است و موجب خلق هنر می‌شود.

سیامک کاشف‌آذر کارگردان و فیلنامه‌نویس، در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه جوینده یابنده است؛ گفت: جوانان علاقمند به فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی، ابتدا باید هدف اصلی خود ، سپس عناصر و افراد مربوط به آن را شناسایی کنند و در نهایت با پافشاری و سماجت، آگاهانه به سوی هدف خود گام بردارند در اینجاست که «خلاقیت» شکل می‌گیرد و اهداف بزرگتر در ذهن جرقه می‌زند.

وی ادامه داد: «هنر یعنی خلق کردن»، تشنگی در یادگیری، عشق و علاقه موجب خلق یک اثر هنری می‌شود و جوانان زمانی به موفقیت نزدیک‌تر می‌شوند که خلاق بوده و تمام مسائل تئوری را با تجربه عملی درهم آمیزند.

کارگردان فیلم «آوا» بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در فعالیت‌های حرفه‌ای کسب تجربه عملی بوده و این مورد ملزم شروع کارها از نقطه صفر است. بنابراین جوانان برای پیشگیری از مشکلات عدیده در مسیر هدف خود باید   قاعده توقع بالا،عجله و بلندپروازی‌های بیهوده را بشکنند.

وی افزود: جوان‌هایی وجود دارند که خلاقیت آنها در کار و تحصیل خروجی موفقی داشته وهمواره عرصه هنر به نبوغ چنین افرادی نیاز مبرم دارد.

کارگردان تله فیلم «درها و پرده‌ها» تصریح کرد: مهمترین موانعی که در جوانان برای فیلمنامه‌نویسی وجود دارد ایدهپردازی و نگارش  ضعف اغلب افراد در«ایده‌ پردازی و نگارش فیلمنامه» به عنوان پایه اسای سینما بوده که در پایه اساسی سینما، یعنی بوده که مرجع اصلی آن در کتاب‌های داستان و رمان است.
 
نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «حنان» در خصوص فعالیت‌های اخیر خود اظهار داشت: به تازگی فیلمنامه سینمایی بنام «آگوست» که در آن به‌عنوان مشاور فیلمنامه و کارگردان بودم را در شهر ایلام به اتمام رساندم و همچنین در حال نوشتن فیلمنامه بلند سینمایی «زخم» هستم که در اواخر سال جاری به اتمام خواهد رسید.

کارگردان فیلم کوتاه «دوربین فیلمبرداری» درخطاب به جوانان توصیه کرد: فیلمنامه نویسی خوب، علاوه برعلاقه و سماجت مستلزم مطالعه مستمر است.

کاشف آذر در پایان خاطرنشان کرد: هدف انسان همانند دایره‌ای است که با چرخش به نقطه اول برمی‌گردد یعنی تمام موفقیت نسل جوان به  میزان دانش و تلاش خود آنها بستگی دارد.

گفتنی است، سیامک کاشف‌آذر در سال 1393 برنده 4 جایزه برای فیلم سینمایی «آوا» در جشنواره اصفهان بود که شامل: «پروانه زرین بهترین فیلم نامه ، دیپلم افتخار بهترین کارگردان، بازیگر نوجوان و عکس» شده است


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.