کرمانشاه؛

ابطال و تعلیق 37 پروانه استاندارد در استان

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از ابطال و تعلیق 37 پروانه استاندارد در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محمودرضا نیازی گفت: چنانچه محصول نمونه‌برداری شده در نتایج آزمون با استانداردهای ملی مربوطه مغایرت داشته باشد، بسته به میزان امتیازات منفی اخذ شده، نسبت به تعلیق و یا ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده واحد تولیدی اقدام خواهد شد.

نیازی افزود: از 720 واحد تولیدی فعال استان، قریب 420 واحد تولیدی و خدماتی تحت پوشش اداره کل استاندارد کرمانشاه بوده که کارشناسان این اداره کل به‌صورت مستمر بر فعالیت آن‌ها نظارت دارند که تاکنون بیش از 850 فرآورده با ویژگی متمایز در این واحدهای تولیدی موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد شده‌اند.

نیازی افزود: در 8 ماهه سال جاری تعداد 37 فقره پروانه کاربرد استاندارد واحدهای تولیدی استان به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد ابطال و یا تعلیق شدند که از این میان 24 فقره مربوط به صنایع غذایی و کشاورزی، هفت پروانه مربوط به صنایع ساختمانی و معدنی، سه فقره مربوطه به صنایع بسته بندی و سلولزی، یک فقره مربوط به صنایع شیمیایی، یک پروانه برق و الکترونیک و یک پروانه نیز مربوط به اوزان و مقیاس ها بوده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری و در راستای ایجاد اشتغال پایدار و ترغیب واحدهای تحت پوشش مشمول به تولید کالا با معیارهای استاندارد، 42 پروانه کاربرد علامت استاندارد جدید در حوزه های صنایع غذایی و کشاوزی، ساختمانی و معدنی، شیمایی، خودرو و نیروی محرکه و ... توسط این اداره کل صادر و 64 پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز تمدید شده است.

نیازی با اشاره به اینکه علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولیدکننده یا ارائه‌کننده محصول به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی است، خاطرنشان کرد: تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب شده و مطابق قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.