ساری،

هشدار جهاد کشاورزی مازندران به باغداران

باغداران مازندران در صورت زیر صفر رفتن دمای استان با روشن کردن آتش، از خسارت به باغات خود جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه اگر یخ زدگی به لایه های داخلی محصول پرتقال و نارنگی نفوذ کند، تلخی بوجود می آورد، از باغداران خواست امشب و شب های بعد مراقب دمای هوای باغ باشند و در صورتی که دما 2درجه زیر صفر آمد با روشن کردن آتش یا با بکار گیری بخاری باغی، پوشش درختان نهال کم سن و برداشت نکردن برف از روی درختان، از باغ مرکبات باید محافظت کنند.

وی بابیا ن اینکه با صاف شدن آسمان، برودت هوای دشت و جلگه مازندران امشب تا 6درجه زیر صفر و در مناطق بالادست تا 16درجه زیر صفر خواهد رسید، بر هرس شاخه ها و تعادل اندام بالا و پایین درخت، حذف شاخه های شکسته و پانسمان محل شکستگی تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: درمان طوقه و قسمت تنه درخت که بیشترین خسارت را متحمل می شود با ضدعفونی و پانسمان و جلوگیری از ترک های پوست درخت و تقویت درخت با کودهای حاوی اسید آمینه و پتاس باید انجام شود.

حیدرپور افزود: 110 هزار هکتار از باغ های مازندران را درختان مرکبات شامل انواع پرتقال و نارنگی تشکیل می دهد که امسال پیش بینی شده است بیش از 2 و نیم میلیون تن محصول از این باغها برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه از یک میلیون و 800 هزار تن پرتقال استان،100 هزار تن تاکنون برداشت شد افزود: 60 درصد نارنگی هم از باغهای مازندران تاکنون برداشت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 45 درصد کیوی استان که حدود 80 هزار تن است برداشت و حدود 100 هزار تن هم بر روی درختان قرار دارد.

فصل برداشت مرکبات در مازندران با نارنگی زودرس از اواخر شهریور آغاز می شود و از آذر ماه به محصول پرتقال می رسد و تا اواخر دی ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار