رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

توجه به صنعت گردشگری از اولویت های دولت یازدهم است

احمدی پوربا اشاره به ظرفیت های دریاچه نمک در استان قم گفت: یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید توجه به صنعت گردشگری با رعایت مسائل زیست محیطی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری امروز در شانزدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی در تالار امام جواد(ع) استانداری  ضمن تسلیت ارتحال آیت الله موسوی اردبیلی گفت:یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید توجه به صنعت گردشگری با رعایت مسائل زیست محیطی است که این موضوع در خصوص دریاچه نمک باید مورد توجه قرار گیرد، هم چنین راه های دسترسی به این دریاچه باید برای گردشگران تسهیل شود تا بتوان از این ظرفیت عظیم بهره برد.
 
وی افزود:دریاچه نمک در جنوب غربی قم  وسعت این دریاچه در حدود 200 هزار هکتار می باشد. زمین این دریاچه پوشیده از رسوبات نمک است که بر اثر انباشته شدن سیلاب ها و آب های سطحی در طول قرن ها پدید آمده است. این دریاچه سرشار از املاح و مواد معدنی مختلف است.

احمدی پوردر ادامه تصریح کرد: گردشگری در حوزه کویر نوردی در استان قم به خاطر شرایط اقلیمی باید مورد توجه قرار گیرد تا با احداث هتل ها و اقامتگاه های مختلف باعث جذب سرمایه گذاران و حضور گردشگران در مناطق مختلف این استان باشیم.

وی، نقش صنایع دستی در رونق اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: صنایع دستی باید به عنوان شاخص استان قم اولویت بندی شود و با احیای کارگاه های صنایع دستی بتوانیم از ظرفیت تولیدی آنها استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان این که یکی از اولویت های جدی دولت اتمام طرح های نیمه تمام است گفت: این طرح ها باید به سرانجام برسد و در هر استان اولویت بندی شود.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد راه اندازی واحدهایی که فعالیت آنها دچار مشکل شده است باید در دستور کار قرار گیرد ضمن این که کسب و کار کوچک به خاطر سودآوری سریع برای جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغالزایی نیز مورد توجه قرار گیرد.
 
احمدی پور تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور، به عنوان دستگاه معین فعالیت و توسعه استان های قم و همدان را رصد می کند تا مشکلات با جدیت رفع شود.

وی با اشاره به این که استان قم در سه خوشه سنگ، فرش و مبلمان ورود پیدا کرده است گفت: برای توسعه در این حوزه ها نیازمند هدف گذاری و اقدام کارشناسی هستیم.
وی خاطر نشان کرد: همکاری نکردن بانک های خصوصی در ارائه تسهیلات، مشکلاتی را به وجود می آورد که این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار