یادداشت روز؛

«بسیج بی اما و ولی»

بسیج ، شعار نیست همه آن یعنی اقدام وعمل ،اگر انقلاب رابهترین گل زیبای قرن بدانیم ،عطر و رایحه این گل انقلاب بسیج است.

«بسیج بی اما و ولی»به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،احمد ملا شاهی در یادداشت روز خود در خصوص بسیج نوشت:بسیج یعنی نماندن درآمارها، در زنده بادها ، یا مرده بادها و در واقع  یعنی هیچ کاری بر زمین نماند.

بسیج یعنی حرکت چه پا درکفش ،چه پای بر ویلچر، بسیج یعنی پیشرفت چه بودجه باشد و چه بودجه نباشد،چه در تحریم باشیم ،چه در تحریم نباشیم و چه درخلسه برجام بمانیم.

بسیج یعنی بند نشدن به بندهایی نفس پای آدمی را چه از درون یا بیرون می گیرد.امروز ما هرجا موفق بودیم رنگی از بسیج درآن دیده می شود.

«بسیج بی اما و ولی»

کپی برداری حتی نظام های لائیک ازسازمان بسیج مردمی انقلاب ما گواه این ادعاست،البته شاید آنچه باعث محروم شدن برخی مدیران از نیروی بسیجی می شود ،«اما و ولی هاست ».

وقتی به این اما و اگرها نگاه می کنیم می بینیم درون مایه اش جز احتمال خطر آن رئیس از نبودن روحیه اشرافی گری  دربسیجی ،ساده زیستی بسیجیان،باج ندادن ،چاپلوسی نکردن های آنان و امر به معروف و نهی ازمنکر کردن تفکر بسیجی است ازاین رو بسیاری ازمدیران ،عاشق جذب نیروی بسیجی نه درسطوح تصمیم گیرنده بلکه در رده اجرای تصمیمات شان هستند .

بسیجی یعنی میدان دادن به همه نیروها و کارسپردن به همه ،همه گوشه کار راگرفتن .بالاترین هدف بسط سیاسی که بین سیاسیون مطرح است مگر جز مشارکت حداکثری درهمه عرصه هاست ، این هدف باتفکر بسبجی فراهم می شود.

تفکر بسیجی یعنی میدان دادن به نسل جوان مبتکر و خلاق که از نظرات و تجارب بزرگان نیز استفاد کند.

تفکربسیجی یعنی حضور تمام اقوام و مذاهب زیر علم پیشرفت کشور

یکی ازاهداف سیاسیون توجه به اقوام است ، در هر زمان این مهم با تفکر بسیجی محقق می شود و دیگر نیازی نیست در هر انتخاباتی برای حفظ اقوام مختلف وعده هایی دور از انتظار بدهند که پس از آن آشفته بازار مطالبه خواهی چنان ایجاد شود که گویا ما باید بنشینیم تا انقلاب برای ما کاری کند .

«ما برای انقلاب چه کردیم»

این دانش آموخته دانشگاه تربیت مدرس در ادامه یادداشت نسبت به خدمت به نظام نوشت: تفکر بسیجی یعنی همه ی ما ازخود بپرسیم «ما برای انقلاب چه کردیم».

این سوال باعث می شود بجای دعوای اقوام برسر غنایم یا اشتیاق به سوی آن، تنها رقابت برسفره خدمت ،انقلابی ماندن ، شهادت باشد .

نهایت رویکرد رقابتی که سیاسیون باسهم خواهی و مطالبه گری ایجاد می کنند این می شود که سرسفره چیزی نمی ماند ،جز فقر ،جز ماندن وخاک خوردن پروژه ها، اصلا بعد ازآن ،دعوا برسرتقسیم فقر می شود.

بسیج یعنی بازکردن بن بست ها ،بسیج یعنی امید 

نمی توان درسیستمی سخن از امید باشد و تفکر بسیجی را درآنجا راه نداد.

بسیج یعنی نباید نان رابه نرخ روز خورد بلکه باید به نرخ حق و عدالت خورد و نباید سکوتت و دفاع ازانقلاب براساس عایدات سیاسی باشد.

و کلام آخر اینکه بسیج یعنی اگرسفره ای که خودت پهن کردی وحالا خودت برسر آن سفره جای نداری ناامید نشوی و دل قوی داری که:

»اگر با دیگرانش بود میلی ،سبوی من چرا بشکست لیلی»


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریمیان
۱۸:۰۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
جاناسخن اززبان مامیگویی..ولی قربون اون شکل بسیجیت دیگه کواون بسیجی که بانون خالی عملیلت پشت عملیات میکردوباپای برهنه رومین میرفت که کفشش برای رزمنده بعدی سالم بمونه کواون بسیجی که باحداقل امکانات بزرگترین کارهاراکردبسیجی الان روالان بایدپای کامپیوتردرحال بازی پیداکنی تازه این خیلی خوشبینانشه..
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۴۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
بسیج لشکر مخلص خداست