تشدید تدابیر امنیتی کویت همزمان با موج بازگشت زوار اربعین حسینی

با تداوم موج بازگشت زوار اربعین حسینی، کویت تدابیر امنیتی شدیدی را در نقطه مرزی با عراق اتخاذ کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با تداوم موج بازگشت زوار اربعین حسینی و شیعیان حوزه جنوبی خلیج فارس که از راه کویت به کشورهایشان سفر می کنند، نیروهای امنیتی کویت تدابیر امنیتی شدیدی را در نقطه مرزی با عراق به اجرا گذاشته اند.

شمار کثیری زوار از کشورهای عمان، بحرین و عربستان سعودی و همچنین شهروندان کویتی از راه مرز عراق و کویت رهسپار کربلای معلا شدند و وزارت کشور کویت نیز تسهیلات و اقامتگاهی را برای زوار در مرز با عراق برای تسهیل روند عملیات رفت و برگشت احداث کرد.

همجنین به دستور مسؤولان وزارت کشور کویت، تدابیر امنیتی در مرز عراق اتخاذ شده تا برای جلوگیری از وقوع هرگونه حوادث ناامنی در آستانه انتخابات پارلمانی کویت که پس فردا برگزار خواهد شد، زوار براحتی به کشورهایشان بازگردند.

زواری که از راه مرز عربستان وارد کویت شده و از طریق این کشور راهی عراق می شوند، در طول مدت حضور خود در کویت از خدمات مختلفی بهره مند می گردند و دولت کویت تلاش می کند با احداث مجتمع های بزرگ رفاهی و خدماتی در مرز با عراق به نوعی درآمدزایی را برای خود ایجاد کند.

همزمان وزارت کشور کویت در مرز عربستان سعودی تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ کرده و برای جلوگیری از ورود عناصر خرابکار و تروریستی از خاک عربستان، عملیات هویت و شناسایی با دقت فراوانی انجام می شود. با توجه به تعداد زیاد شهروندان کویتی شیعه و اقامت تعداد زیادی از شهروندان شیعه لبنانی و ایرانی و سایر ملیت ها در کویت، تعداد فراوانی از افراد مقیم در کویت نیز برای زیارت مرقد سرور و سالار شهیدان به کربلا سفر می کنند؛ همچنین به طور معمول همه ساله و با افزایش سفر زائران از کویت به عراق جلسات هماهنگی میان مسؤولان وزارتخانه های کشور عراق و کویت برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار